torsdag den 11. april 2013

Mit retro rullebord

Det var godt nok surt at vågne op til endnu en snedækket græsplæne. heldigvis forsvandt det hurtigt igen, men så regnede det i stedet for. Det eneste positive jeg har at sige om regnen i dag er, at det forhåbenligt kan give det kedelige gråbrune græs lidt næring, så jeg snart kan stå op til en grøn græsplæne!


Jeg vidste, at det svenske "Retro" blad, skulle udkomme i dag. Jeg gik målrettet i Salling og kiggede efter det. Jeg kunne ikke finde det. Deres udvalg af blade, er efterhånden så stort, at man skal have tålmodighed for at finde det man søger. Min tålmodighed var der ikke i dag, da jeg skulle skynde mig hjem, så jeg kunne komme videre til salsa senere. Jeg spurgte ekspedienten efter det og hun fandt det prompte, med en glad kommentar om at de havde fået det i går!


Det er altid sjovt at kigge i bladet og se, om man selv skulle eje noget af det, de bringer i bladet. Jeg har ikke haft til at læse det grundigt, men synes jeg så et eller andet.

De har fokuseret på retro rulleborde i denne udgave af "Retro." Jeg har et rullebord stående i kælderen, men det er i metaltråd og lidt for nutidigt, til at blive kaldt retro. Men jeg har også et andet. Jeg vil tro det er et tvbord fra 50erne. Jeg har selv brugt det, som tvbord, men satte det i kælderen, da min store palisanderreol flyttede ind. Nu står mit tv på et lille ikea skab. Jeg er i tvivl om ikke det ville blive for meget, med endnu et træbord i stuen. Sidst jeg var i kælderen tig jeg et andet rullebord med op. det har stået der i et stykke tid, da det mildest talt er ved at gå fra hinanden. Nu har jeg fået det op af kælderen og så må jeg lige se, hvornår heg får mulighed for at reparere det. Jeg er jo egentlig modstander af at gøre ret meget ved gamle designer møbler og lamper, da jeg føler det mister sin patina.. men hvis en klat lim i et hul kan gøre det, går det nok lige an.








Desværre ved jeg ikke noget om bordet, andet end det er lavet i Danmark. Det er ikke et bakkebord, da man ikke kan løfte bordpladen af. Hvis der er nogen der ved noget om bordet, må i meget gerne smide en kommentar.

Jeg har måtte skrive dette indlæg i bussen, da jeg er på vej til salsa.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar