onsdag den 3. april 2013

Forår i luften

Jeg har lagt mærke til, at jeg nærmest er den eneste i byen, som stadig går rundt med hue... Men pga. min forkølelse, har jeg ikke turde lægge den fra mig. De seneste par dage har jeg dog lagt den i tasken om eftermiddagen. Her til aften skulle jeg hente en pakke på "Rustenborg" efter Zumba. Jeg var til Zumba for første gang i 13 dage og måtte da også have papir klar til næsen, selv mens vi dansede. Men det gik. Det er så dejligt, at vi nu er gået over til sommertid, så der stadig er lyst om aftenen. Jeg vovede at gå gennem Kildeparken uden hue og halstørklæde. I Kildeparken var der også tegn på forår og glade dage. Der var en del folk, som sad og nød solens sidste stråler der inde. Man tør næsten ikke tro det, men jeg tror sørme foråret er kommet! Dog er der stadig nattefrost og måske 5cm sne på vej, på søndag. Men lige nu er det forår!

Jeg har længe overvejet, om min forkølelse kunne hænge sammen med min høfeber. Pollenprognosen siger godt nok, at der ikke skulle være alverden af pollen. Men min næse siger noget andet! Den løber for et godt ord. Så snart der står en dør eller et vindue åbent, løber den. Lukker jeg døre og vinduer, stopper den med det samme. Derfor har jeg i dag fundet mine høfeberpiller Vialerg frem fra medicinskabet igen. Jeg køber dem på apoteket og skal vist have købt nye forsyninger hjem. De virker meget bedre end de håndkøbspiller man kan købe i supermarkederne og en tablet skulle virke i 24 timer. På vej hjem fra Rustenborg passerede jeg en hel allé med kæmpe Birketræer og det er noget af det værste for min høfeber. Jeg er aldrig blevet testet for allergi, men ved at det er når raklerne er på birketræerne og græsset er ved at være tørt, at min høfeber er værst. Tag et kig på træerne nu og gæt så, hvordan vi birkeallergikere har det!


Jo, der er forår i luften!

Forår er også ensbetydende med loppemarkeder og bare i april måned, har jeg skrevet mig 4 bag øret, som jeg gerne vil til.

Lykken er, sol og glade dage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar