mandag den 8. april 2013

Nye stole til altanen

I dag havde jeg igen en fridag. Derfor havde jeg bestemt mig for at tage på genbrugs-tur igen. Jeg nåede omkring 8. Jeg fik ikke købt det helt store, men det er kun godt. For plads er ikke det jeg har mest af. Indenjeg tog hjemme fra, tømte jeg postkassen og fandt 2 af mine 3 bestilte Retro blade. Jeg hår ud fra, at det tredje kommer med et girokort i morgen. De blev en smule dyre pga. porto. Heldigvis kan jeg købe deg nye i Salling til 65kr når det udkommer nogle dage.




I en af genbrugsbutikkerne, holder de forårsudsalg på lørdag. Jeg ved ikke om jeg tager der hen, for i dag var der ikke meget at råbe hurra af.




Jeg har lagt mærke til, at marmor er den nye dille inden for boligindretning. Den trend har de vist ikke opdaget i genbrugsbutikkerne endnu.




Jeg er ikke helt med på den dille, men købte alligevel et enkelt rundt fad, som jeg tænkte jeg kunne bruge til at stille hvad som helst på.
Jeg købte også 2 små opbevaringsglas med orange låg... Bare fordi! Og en enkelt gaffel fandt jeg også. Skal nok tage billede af det i morgen.
Da jeg var i midt byen, gik jeg ind i den asiatiske forretning. Somme tider er det sjovt at gå ind de steder, man normalt ikke kommer, for at se hvad de har. Jeg købte en bøtte rød karry paste og en grøn græs drik, som jeg havde tænkt mig at nyde med det samme. Efter ca. 8 slurke måtte jeg dog stille den fra mig igen. Den havde en underlig smag af,hvad jeg regner med kunne være, rismel. Gele er en konsistens, jeg aldrig rigtig har brudt mig om, men jeg ved at de elsker det i Asien.




Jeg ville egentlig have ventet med to af butikkerne til i morgen, men bestemte mig for, at jeg lige så godt kunne smutte forbi med det samme. I en af butikkerne, havde jeg sidste gang set nogle sjove gule havestole. Jeg havde endda ærget mig over, at jeg ikke havde spurgt efter prisen. Det gjorde heg i dag og fik dem med for 40kr. De kunne heldigvis foldes, så de var lidt nemmere at have med hjem i bussen.




Da jeg kom hjem, støvsugede jeg min altan for fuglefrø. Med 2 duepar, som besøger foderbrættet, går der ikke længe før det igen ser farligt ud med frø og frøskaller.




Man skulle tro, det var ved at være altanvejr, for på billedet ligner det sommer. Men nu er der frostvejr igen. Suk.
Jeg var inviteret ud til min veninde at spise i aften. Hun blev en glad aftager for mine tallerkener, håndmixer, mælkeflaske og trolley. Skønt at komme af med så meget! Jeg skal nok få samlet en masse mere, som jeg ikke har behov for mere. Hendes datter på 3 år viste mig, hvor god hun er blevet til at spille computerspil. Hun har leget med min iphone siden hun var stor nok til at holde den. Hun elskede at den kunne spille musik og skifte sange, når man rørte ved skærmen. Nu spiller hun på tablet og laptop. I dag viste jeg hende DR Oline. Hun ville spille bamse og kylling, men havde svært ved at forstå, at man skulle bruge piletasterne. Så der kan jeg godt se at generation tablet får et problem... Hvis de ikke ved, hvordan et almindelig keyboard ser ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar