mandag den 29. april 2013

Genbrugsglæder

Vejret i dag, har været meget skiftende. Egentlig var min plan at gå ud til blå kors i Skalborg og der efter gå en tur i storcenteret. Nen vejret bestemte, at jeg hellere måtte tage bussen i storcenteret og derefter vurderer om det var vejr til at gå hjem og der med, forbi genbrugsbutikken. Det lykkedes!

Jeg fandt ikke noget i genbrugsbutikken. Godt bok havde de to Knabstrup krydderikrukker med nigle meget slidte låg. Jeg synes det var utroligt, at de ville have 25kr pr. stk., når lågene var så slidte. Jeg havde jo netop set en stor knabstrup samling i bedre stand, til under den pris, på bagagerumsmarkedet i går... Så ja, nogen gange ryster heg på hovedet af genbrugspriserne.
5 min. efter jeg havde taget billedet, kom der en ung pige ind, som følte hun havde gjort et godt køb, da hun købte de to krukker og en smørskål i samme serie uden låg, for i alt 25kr. Og sådan skal det være! Er man super glad for tingene man har fundet er 25-35kr. jo en god pris. Men grundet min mangeårige erfarring, ved jeg sådan nogen lunde, hvad ting bør koste og med de slidte låg, synes jeg simpelthen, at de var for dyre. Heg afviser stadig ikke, at heg selv kunne finde på at købe flere krukker til min egen samling, men det kræver at lågene er i samme stand og matriale, som de to jeg har i forvejen.


Mine krukker står nederst på billedet.

På vej hjem gik jeg forbi et vildnis, som altid flyder med affald. Efter Mc Donalds og Burger King er flyttet til Skalborg blevet noget mere uren på overfladen, end da jeg var barn og Skalborg kun bestod af Bilka, en planteskole, bager, bank og Storkøb på toppen. Jeg spottede hurtigt naturens egne flotte farver mellem al svineriet og plukkede en lille buket påskeliljer.


Nu er jeg hjemme igen og snupper lige et par afsnit af "Skattejægerne" inden jeg skal afsted til Zumba.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar