søndag den 28. april 2013

Dagen der på

Sikke en bytur det endte med at blive i går. Mit hår endte også med at blive ret festligt. Når man bruger hair chalk, skal håret være vådt, når man påfører farven. Dette kan gøres ved at benytte en sprayflaske med vand. Jeg valgte at gøre det lidt nemmere, nemlig direkte i vådt hår. Det er utroligt nemt at farve håret. Man udvælger den tot hår man vil farve og gnider farven frem og tilbage, ind til håret har den ønskede farvetætning. Da det sviner en del, er det bedst at have et håndklæde over nakken. Farven skulle holde bedre, hvis man bruger et glattejern eller krøllejern, for at påføre varme. Jeg valgte bare at føntørre mit hår.







Det var en god aften i går, men jeg var noget skuffet over fremmødet på 1000Fryd, men der er åbenbart stadig folk, som ikke har hørt om Jah Turban endnu. Jeg har fulgt ham siden 2008, så for mig er han ikke ukendt. Jeg ved at der for tiden er sket en del på den danske Dance Hall genre, men reggae er nok ikke så populært, som det var førhen. Jah Turban er helt sikkert min favorit på det danske reggaemarked. Trods hans Jamaicanske rødder, opholder han sig, så vidt jeg ved, i København, hvor Sky Juice Reggae Promotions huserer. Chin Uno var også med på 1000Fryd, men ham er jeg ikke så pjattet med. Københavner rap på et reggae beat, gør det bare ikke til reggae i min verden. Men pyt. Der skal være noget for alle og det er trods alt godt, at der sker så meget på det danske musikmarked.

1000Fryd er et sjovt undergrunds spillested i Aalborg. Førhen kunne man kun købe økologiske sodavand, men nu har de åbenbart kastet deres kærlighed på retrodrikken Jolly cola. Da min veninde skulle køre hjem, drak hun jolly imens vi andre kunne drikke "sunshine reggae" drinks i aftenens anledning.

Vi nåede lige at runde Jomfru Ane Gade og Viva i Maren Turisgade for en kort bemærkning, inden vi kørte hjem kl. 3:00. Her til morgen bestemte jeg mig for, at jeg gerne måtte dovne og slappe af, så alt er foregået i langsomt tempo.


Efter mit bad, kan jeg se, at det meste farve er vasket ud af håret, men der er stadig lidt tilbage. Det forsvinder formenligt i løbet af et par dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar