søndag den 7. april 2013

Loppemarked hos den lokale kirke

Normalt tager jeg ikke på loppemarked alene, med mindre det er et sted i nærheden, jeg kan komme til uden at køre med mine forældre. Men i går var den den lokale kirke, som holdt loppemarked, så jeg tænkte at jeg nemt ville kunne gå der op alene. Da det blev lidt sent dagen før, var jeg lidt sløv til at blive færdig, så jeg bestemte mig for at hoppe på min cykel for første gang i år. Jeg foretrækker klart at gå, frem for at cykle, men jeg havde travlt, så op på jernhesten kom jeg. Dog måtte jeg stoppe og trække midt på en bakke, da det blev for hårdt. Jeg har normalt en god kondi, men at cykle duer jeg bare ikke til. Jeg cyklede de sidste 300 m. og nåede hen til kirken kl. 9:59 - utrolig godt timet! Da de åbnede dørene, dannede jeg mig et overblik og gik målrettet må køkkentingene. Der så jeg da også en kagedåse, som jeg har set adskillige gange på retro-sider, så den snuppede jeg. Så var der en anden dame, som var så flink at sige, der skam var flere dåser. Jeg fandt hurtigt to mere og de var virkeligt fede. Alle 3 var IRA dåser. Da jeg havde betalt dem, gik jeg lidt rundt. Jeg fandt ikke noget... Ind til jeg igen var nede ved køkkentingene og kredse. Der så jeg pludselig to Erik Kold dåser, som jeg også fik med. Til sidst fandt jeg en lille rød dug og en lille påske lysdug og så var der vist heller ikke mere at komme efter.


Jeg så en mand slæbe afsted med en stor hvid foldelampe af en slags og ærgede mig da over, at jeg ikke havde set den. Men come on... Jeg har mindst samlet 20 lamper sammen i forvejen, jeg aldrig får sat op, så jeg rystede det hurtigt af mig igen.

En af grundende til jeg også havde taget cyklen til loppemarkedet var, at jeg bagefter kunne køre en tur i Lidl. Jeg manglede lige et par småting. Og bedst af alt, går det meget hurtigere på en cykel når det går ned af bakke.
Jeg skulle nemlig hjem at se et indslag i morgen tv, som jeg vidste ville komme. Vi er jo en del fans af New Kids On The Block, som er så stolte over at det er et dansk producer team, DeeKay music, som står bag størstedelen af deres nye cd "10." Gennem årene, har en del af os fundet det vigtigt, at udtale os positivt om New Kids On The Block hver eneste gang lejligheden bød sig. Jeg har været i både radio ,tv og avis, hvor jeg har ytret mig om min store passion for gruppen. Jeg er ikke fanatisk, jeg er bare en fantastisk stor fan.


I 1991 var jeg til koncert med dem i Forum og Gøteborg. I 2009 var jeg til 3 koncerter i England og sidste år var jeg til 5 koncerter. Vi lavede det til et road trip som førte os fra Belfast, til Dublin, til Amsterdam, til Herning og Malmø. Sidste år turnerede de med BSB som NKOTBSB. Dem har jeg aldrig været særlig pjattet med, men det gik lige. Nu drømmer vi selvfølgelig om at de kommer til Europa igen!!

1 kommentar:

  1. Smukke dåser Karoline! Du kender åbenbart alle de gode steder:)
    Gitte;)

    SvarSlet