søndag den 14. april 2013

En lørdag formiddag i Aalborg

Lørdag formiddag, satte jeg mig i en bus på vej til Nr. Sundby. Det var tydeligt at se, at folk havde taget hul på foråret. Kl. 10:34, da jeg passerede Nytorv, havde de første mænd allerede indtaget et lillebord uden for Duus Vinkælder, hvor de sad med hver deres fadøl. Forældrene slentrede rundt med deres børn i hænderne og gademusikanterne, var ved at stille an. Jo, byen zummede.

Omkring middagstid kørte jeg igen over limfjordsbroen. Nu var jernbanebroen næsten kommet på plads, ved hjælp af Samson, den sejlende kran.

En mand havde cyklet langs bussen, siden jeg stod på den og han fulgte godt med, for da bussen var kommet over Limfjordsbroen, holdt han for rødt lys uden for Tempo, som er en af byens mest kendte Bodegaer.

På Nytorv havde gademusikanterne stillet an med fjerdragt, panfløjte og smykker.
Folk var cyklet til Nytorv for at nyde en kop kaffe hos Baresso og nogle stod klar til at hilse en nybagt brudepar tillykke ved det gamle Rådhus.


Tatovørene på Boulevarden havde også lukket de første kunder ind i biksen og på Mallorca Bar blev der indtaget en øl eller to.


Mallorca Bar var blevet skændet af nogle grimme blå grafitti skrifter. Jeg ved at det piner hver en aalborggenser at se dem, så jeg håber snart de får dem fjernet.

Hjemme på altanen skinnede solen og musvitten havde travlt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar