fredag den 19. april 2013

Boston i mine tanker






Det er frygteligt hvad der skete i Boston, ved The Patriots maratonen, den anden dag og stadig den dag i dag. Selv om terror handlingerne i Boston heldigvis "kun" havde 3 menneskeliv på samvittigheden, har det skræmt hele verden. Efter 11. September 2001, havde ingen vist regnet med at det kunne lade sig gøre at udføre så dramarisk terror på amerikansk grund igen. i 2001 var jeg både i Boston og New York. Først en uge i Boston og derefter 4 dage i New York. Jeg holdt min 25 års fødselsdag i New York. 1,5 måned efter fløj de to fly ind i World Trade Center. Det ´var så surrealistisk at sidde hjemme i Danmark og se Breaking News fra New York så kort tid efter. Jeg kunne stadig se gaderne og bygningerne for mig. På samme måde har jeg det nu med Boston. Efter de nat er kommet på sporet af de to formodede gerningsmænd i Boston, har de dagen lang vist, hvordan politiet havde omringet et hus i et villakvarter. Jeg kan huske husene fra da jeg var der. Inde i centrum af Boston, kan jeg i sær huske rækkehusene med en trappe der førte op til hoveddøren. De har også vist en kirke på tv, som jeg selv tog et billede af i 2001. Sidste år var jeg tilbage i New York. Byen havde forandret sig en del. Det var et must for mig, at komme ned og se Ground Zero, som dengang stadig bare var en stor bygge plads. Det er kun 1 uge siden, min veninde spurgte om vi skulle tage til Boston denne sommer.... Jeg ved ikke hvad der er med Boston og New York, men lige nu, har jeg lyst til at vente yderligere et par år med at tage til Boston. Jeg nåede vist aldrig at få et rigtig positivt billede af Boston i 2001. Vi endte nemlig med at have en noget turbulent ferie, hvor vi vist nåede at overnatte 4 forskellige steder. Trods alt var Boston en smuk by. En by man som New Kids On The Block fan er nødt til at besøge mindst en gang i sit liv, da det er gruppens hjemby. Vi kalder det populært en pilgrimsrejse, når vi tager der over. Vi så husene de boede i, husene de var opvokset i, parken de rendte rundt i som teenagere, købmandsbutikken som et af medlemmerne besøgte flittigt, ungdomsklubben, som de havde hjulpet til med og meget mere. Nu sidder jeg så og tænker tilbage på det hele. I 2001 krydsede vi fingre for at ingen af fyrene var steget på flyet fra Logan Airport (Boston), den morgen. Det viste sig, at Donnies lillebror, Mark Wahlberg, faktisk havde booket billet til det fly, men ikke var mødt op. I forgårs holdt vi vejret og gispede. Joe McIntyre deltog nemlig i maratonen i år. Han var lige akkurat nået over målstreget 2 min før den første bombe sprang. Han var væk fra målstregen og hverken ham eller hans familie kom til skade.


Her ses Joe med sin mor, som er ramt af alzheimers. Joes løbetrøje er lilla, hvilket er den officielle farve til støtte for alzheimers!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar