søndag den 14. april 2013

Blockheads og loppefund

Fredag aften var jeg til fan kom sammen hos en veninde i Aalborg Øst, som havde inviteret New Kids On The Block fans på hygge i weekenden. Der kom fans fra nær og fjern. I går var vi 9, i dag ville der komme flere til. Det er altid hyggeligt, når vi mødes til disse fan meetings, som har fundet sted siden starten af 90'erne. Man lærer altid nye folk at kende og vi snakker om koncertminder, sange, interviews, videoer osv. Alt i mens vi selvfølgelig hører deres musik, eller ser deres koncerter på video. Jo, vi er mange, som har fundet venner gennem den gruppe og en del af os har holdt kontakten siden de kom frem for over 20 år siden.


Jeg kunne kun deltage i går, da jeg havde lovet at hjælpe min lillebror med noget i dag. Først tog jeg en tur over til den genbrugsbutik, som havde forårsmarked. Jeg skal love for, at der var flere folk end der har været de andre gange jeg har været der. Men med 50% på alt i butikken, var der også en god sum penge at spare. Jeg var lidt lun på 4 plasticstole. Men den brune farve var ikke særlig flaterende og desuden har jeg jo allerede en del plasticstole efterhånden.

Senere så jeg et ungt par med 2 børn, bære dem ud under armen. Jeg tænkte, at det trods alt var godt, at de så ud til at ende hos nogen, som ville gøre brug af dem og ikke hos de klunsere, som jeg også så et par stykker af. Klunsere er nemme at spotte og en del af dem, kan jeg genkende fra den tid, hvor jeg gik til rigtig mange loppemarkeder. Jeg frydede mig, når jeg dengang gjorde et kup for næsen af dem, men ærgede mig, når de kom før mig.

Jeg købte kun nogle småting. Derfor gik jeg hen til marmorhylden. Jeg tænkte at jeg måske alligevel godt kunne bruge et par stager til fyrfadslys, nu hvor der var 50%. Jeg endte med at købe 3 fyrfadsstager, 2 figurer, en meljævner, en rød plasticbøtte fra Garant Pladt og en gammel bog om madlavning og husmodertips. Prisen for det hele blev 25kr. Det var faktisk en lidt bedre rabat end de 50%.






Jeg ved godt, at det kun er Erik Kold bøtterne som er eftertragtede, men små røde bøtter kan sagtens pynte i mit køkken alligevel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar