lørdag den 6. april 2013

Dåse mig her og dåse mig der.

I torsdags havde jeg igen et par minutter til at gå i genbrugsbutikken, inden jeg skulle med bussen hjem. OJeg fandt endnu en gammel kagedåse og to krydderikrukker. Egentlig har jeg aldrig overvejet at begynde at samle krydderikrukker, men da jeg så disse to Knabstrup krydderikrukker til kanel og vanille, tænkte jeg, at jeg måske godt kunne bruge den til vanille, da den pynter en hel del mere, end en grim plasticbøtte fra butikken. Prisen var også rimlig.

Vores salsahold er flyttet fra den ene ende af byen, til et mere centralt sted. I Forår i luften af Forår i luftenden genbrugsbutik, hvor jeg købte mine fine tallerkener, så nu kan det være, at jeg alligevel får mulighed for at komme forbi de to butikker der ude, lidt oftere. Jeg kom efter lukketid, så jeg nåede kun lige hen og kigge ind af vinduet i den ene. Måske vil jeg tage hjemme fra lidt tidligere, for at nå omkring de to butikker først, en dag.

Fredag morgen fandt jeg underligt nok flere kagedåser. Når jeg går forbi en dåsecontainer, kan jeg ikke lade være med at kigge ind af sprækken. Jeg har nemlig før fundet en gammel Quality Street dåse. I går var der bid igen. Jeg så 3 kagedåser sat ind i hinanden, uden låg. Tog dem op og så 3 retro kagedåser. I en pose fandt jeg de 3 låg, så 1 - 2 - 3 haps, så havde jeg 3 gratis kagedåser.

Hvis du har læst mine tidligere indlæg, er det vist ikke nogen hemlighed, at jeg er samler. Men jeg holder mig, endnu, til de billige og gratis ting jeg finder. For... Man smider da ikke bare ting ud! Men det var der åbenbart nogen der gjorde og så er det en ære for mig, at rede de fine, fede og stadig funktionelle ting. Lige nu er jeg i gang med at se "Skattejægerne" på DR. Både familie og venner har sagt, at de har set nogle fede ting der i og undrede sig over, at jeg ikke havde set programmerne. Men de bliver vist, på et tidspunkt hvor jeg er til zumba, så jeg har ikke set dem, før nu. Man kan nemlig se progtammerne på siden http://www.dr.dk/tv/se/skattejaegerne/

Fredag eftermiddag havde jeg et par timer til komme omkring genbrugsbutikkerne i centrum. Det er tydeligt at se, at man i cenbrugsbuikkerne også følger med i hvad der e populært i dag. Det er lidt synd.. Men så et det jo godt, at jeg mef min Nordjyske fornuft,, godt ved hvad jeg skal købe og hvad jeg må lade stå. Her er et par af de fede ting jeg lod stå.

Så fredagens køb blev kun denne lille plasticbøtte.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar