søndag den 21. april 2013

Lørdagens loppemarkeder

Jeg blev hentet allerede kl. 9 i hår morges, så vi kunne nå ud til Filipskolen, som nogle af de første. Normalt starter loppemarkederne først kl. 10:00, men Filipskolen havde annonceret, at de startede allerede kl. 9:30. Det gode ved at komme så tidligt er, at deres møbelsalg er udendørs, så man kan kigge møblerne an, inden de starter salget.




Der var ikke lige nogle møbler, som jeg ville have med hjem denne gang.

Der kommer altid mange mennesker til Filipskolens loppemarked, da det er en årlig tradition. Jeg valgte at stille mig ved den indgang, som var tætters på "ting og sager" rummet. jeg fandt et par ting med det samme.. Så gik jeg ind i det andet rum og fandt et par ting, så lidt flere ting..

I rummet med elektronik fandt jeg ingen ting, men der var nu et par sjove effekter, for retro samlere, med lidt mere plads end mig.

 

Efter Filipskolens loppemarked kørte vi til Vejgaard Kirke, som også altid afholder loppemarked samme dag, som Filipskolen. Da jeg kom ned i kælderen så jeg straks en ung pige stå med en Anita Wangel kagedåse. Jeg kunne se at hun tøvede. Hun satte den på bordet igen og 3 sekunder efter, stod jeg med den i hånden. Det blev også mit eneste køb der. Men jeg havde vist også købt rigeligt i forvejen.


Efter en tår kaffe hos mormor, som vi havde med, var det tid til at komme hjem og se mine egne køb lidt an. På vej ud af døren, faldt jeg over dette søde ordsprog, i mormors vindueskarm


Den er da lidt Lockout aktuel, synes jeg.

Mine gode loppefund:
Lidt godt og blandet
En retrodug og 2 retro pudebetræk
Håndbroderede dækkeservietter, som passer perfekt til mit Kongen af Lyngby stel.
Søholm krydderikrukker. Så er jeg fri for atskulle samle et sæt over længere tid. Der findes dog flere i sættet.
Kunne ikke stå for den lille kylling. Har længe overvejet at forsøge mig med linoleumstryk, så nu har jeg købt mit første startsæt.
Havde i forvejen 2 Anita Wangel kagedåser i den facon. Jeg ved de samme mønstre også findes i en lilla udgave og som runde og rektangulere dåser, så det må være et tilfælde, at alle mine har samme facon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar