tirsdag den 23. april 2013

indretning med farver

For en del år siden, så jeg en utrolig farverig lejlighed på tv. Det var en nærmest psykedelisk lejlighed, indrettet med runde space-age møbler i farveskalaen fra Verner Pantons plastic univers i 60'erne. Jeg tænker tit på den fede lejlighed og med lidt søgen på Google (det var nemmere end at kigge stakkevis af boligblade i gennem), er det nu lykkedes mig at finde den lejlighed igen. Det er indretningsarkitekt og møbel snedker Karsten K, Bülloff, som har indrettet den fede lejlighed. Jeg er facineret af hans color blocking og bløde, runde møbler, som er helt i Verner Pantons ånd,


I min gamle lejlighed havde jeg grønne vægge i stuen. Grøn svampe-effekt. Først blev væggene malet limegrønne og derefter mærkegrøn oven i. Men malingen var våd, dækkede vi den med en sort plasticsæk, duppede lidt oven på og trak derefter sækken af, som så lavede en flot effekt, da den trak en del af malingen af. Da jeg flyttede i min nuværende lejlighed, besluttede jeg mig for, at hvid nok var et lidt mere voksen look. Men jeg elsker farver, så jeg valgte at få lavet en farvet bord på alle væggene. Det blev nu kun til en grøn bord i stuen og en rød i soveværelset.

Af en eller anden grund kom jeg til at tænke på den gamle børne tv serier "Familien Fab" og deres farver og striber...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar