mandag den 8. april 2013

Flittig Lise og snevejr

I går aftes var jeg til salsa fest i Aalborg. Det var nu ikke festen jeg var der for, men en times undervisning i Reggaeton. Det er min salsainstruktør, som arrangerer festerne.


Jeg har været til et lignende arrangement med den kvindelige reggaeton instruktør og glædede mig til at prøve igen. Det var også sjovt, men jeg synes at der var for lidt plads at bevæge sig på, at jeg måtte holde lidt igen på nogle af bevægelserne. Jeg var der inde sammen med to fra mit zumbahold. Vi gik da festen gik over i almindelig fest og pardans. Jeg har aldrig brudt mig om de fester, fordi jeg ikke er rigtig salsadanser. Jeg frygter at der kommer en fyr og vil dans og så må jeg skuffe ham med, at jeg ikke kan. Det salsa jeg har lært, er en form for show dans, hvor man danser nogle sjove trin. Alene. Da fyrene begyndte at gå rundt, som en anden tyrefægter der skulle passe en tyr op, ja, så gik vi.

Her til morgen vågnede jeg op til snevejr. Jeg overvejede for en kort bemærkning at droppe de to timers Zumba. Men da jeg jo var kommet tidligt op, kom jeg også afsted.


Jeg kunne lige nå at få en lille kop kaffe og et rundstykke i Kennedy Arkaden, i anledningen af at SuperBest har skiftet navn til Eurospar.


Jeg overlevede de to timers Zumba.

Hjemme igen tænkte jeg, at det var på tide at få lavet lidt flere aflæggere af min Flittig Lise. Grenene er simpelthen så lange at tung, at jeg er nødt til at tynde lidt ud i den. Der er simpelthen altid omkring 100 blomsterknopper og 30 blomster på den, så grenene jeg nippede af til aflæggere havde både blomst og knopper. Stænglerne er så lange, at jeg sidste gang fandt ud af, at en lille flaske kan gøre det ud for vase, mens rødderne vokser. Så pynter de i vindueskarmen imens.











Solen nåede at kigge frem et par gange, i mellem de små snebyger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar