fredag den 2. august 2013

Om at have travlt, når andre har fri

Jo, jeg fik rent faktisk taget et par hængepartier i mandags.  Jeg fik høstet mine blomster på altanen for frø. En af mine veninder fortalte mig nemlig, at det var på tide at tage frøhusene på mine stedmoderblomster, så det fik jeg gjort. Farmor havde også fortalt mig, at de visne hoveder på nellikerne skulle plukkes, da der var frø i. Nu er det gjort. Så må jeg se om jeg kan få noget ud af dem næste år.
Da jeg også lige tog en vandingsrunde, opdagede jeg, at der er en lille ny tomat på vej (i toppen af billedet herunder).
Den sidste opvask fra i søndags blev taget og tøjet fra tørrestativer e blev hentet ind, da det begyndte at regne.

I går skulle jeg så til 3 timers zumba. For at få det til at passe med den knappe tid jeg havde mellem job og zumba, stod jeg af bussen i Bornholmsgade og gik op til genbrugsbutikken i Sjællandsgade. Den var desværre lukket 10 min. før jeg kom. I stedet ville jeg gå i de to genbrugsbutikker i Vejgaard. I mens jeg ventede på bussen til Vejgaard, brød det kraftigste regnvejr i længere tid ud.

Det tordnede lidt og regnen blev kraftigere og kraftigere. Da bussen kørte i gennem min gamle gade, hvor jeg boede fra jeg var 0-2 år, Langelandsgade (arkiv foto fra i fredags), benyttede jeg lejligheden til at tage de medbragte regnbukser på (regnjakken havde jeg på).

Det styrtregnede simpelthen og flere mennesker blev overraskede af det. Jeg gik i tørvejr i genbrugsbutikkerne i mens det værste stod på. I Røde Kors havde de halv pris på alt, da der skulle være plads til nyt i den nye sæson. Jeg fandt bare ikke noget, men tøj er heller ikke det jeg køber mest af. Jeg nåede lige ind i den anden genbrugsbutik inden markisen blev trukket ind og alt regnvandet kunne have ramt mig i nakken. Det eneste jeg købte var en melsifter. Ikke noget spændende ved det. 


Jeg var hjemme kl. 21:10 og efter mit bad var jeg temmelig træt, så jeg faldt i søvn på sofaen med det samme. Kl. 24:00 vågnede jeg og gik i seng. 

Her til morgen løb jeg til bussen kl. 6:20 i mens nogle unge fyre skålede på en altan... Ja, jeg kan godt se, at jeg denne sommer har haft travlt mens andre slapper af... Men lidt ferie skal det nok blive til!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar