søndag den 11. august 2013

Bagagerumsmarked i sensommer rusk

Det er tydeligt at efteråret er på vej... Da jeg tog hjemme fra i morges, huskede jeg at tage min jakke på, men jeg skulle nok også have trukket i de lange bukser. Da jeg igen var hjemme, var det kun for at tage noget mere tøj på, for det var rigtig råkoldt i dag. I ført jeans, langærmet hættetrøje og jakke, gik jeg over til bagagerumsmarkedet på Dyrskuepladsen. Jeg vidste at både min mor, moster og mormor også var der over, men jeg skulle mødes med min veninde senere, så jeg kridtede skoene og gik rundt for mig selv, ind til hun kom.

Der var som sædvanlig rigtig mange mennesker. Da bagagerumsmarkedet i Skalborg er så populært, har det været omtalt en del i medierne pga. sin popularitet. Der er utrolig mange private, som sælger ud af de ting, som de har haft stående i deres kælder, garage, pulterrum osv. Langt største delen af de ting der bliver solgt, er børnetøj og legetøj. Da min veninde kom købte hun da også puslespil og tøj til hendes datter. Jeg startede lidt forsigtigt ud, med at købe en usb kortlæser. Jeg har et par stykker i forvejen, men da jeg har så mange memorykort liggende, kunne jeg godt bruge en ekstra. Jeg bruger denne type kortlæser, til at omdanne mine SD memorykort til en usb-stick.
  
 
Da det trak op til regn, begyndte folk at pakke deres ting sammen før tid, så jeg måtte sætte farten lidt op, for at nå at se så meget som muligt, men alligevel nåede jeg kun at se 3/5 af det der var. Men det gør ikke så meget, for jeg ved jo, at der er marked igen om 14 dage. Lige inden jeg gik hjem, fandt jeg en æske med glas brikker og en Peberbøsse, begge fra Laurids Lønborg, så vidt jeg ved. Denne peberbøsse var i noget bedre stand, end den jeg købte sidst. Jeg kan ikke lade være med at gå og købe småting, da jeg har en lille drøm om at sælge nogle af mine Erik Kold bøtter, som jeg har to af... Men jeg synes det vil være sjovere at sætte ting til salg, hvis jeg har lidt flere ting. Måske tager jeg nogle af tingene med på et loppemarked, der afholdes i Aalborg d. 24. august, måske ender det som instagram salg eller salg i gul og gratis, men i mellemtiden pynter det hele hos mig selv. Jeg elsker Laurids Lønborgs løgformede salt og pebersæt. De er så kønne at kigge på.


Da jeg kom hjem måtte jeg tage min brevvægt i brug, da jeg skulle lave bolledej. Min køkkenvægt er løbet tør for strøm og jeg har ikke tålmodighed til at bruge min retro køkkenvægt, så desperationen fik mig til at finde min gamle brevvægt frem.
  
 
Min Kitchenaid gik i stykker sidst jeg bagte boller. Armen begyndte simpelthen at hoppe op af sig selv, når den stod og æltede dejen og bagefter kunne jeg konstatere, at fjederen, som skulle holde armen nede, var i stykker. Det lykkedes mig at lave denne dej uden armen hoppede op, men bagefter ville jeg lige undersøge, om der skulle være noget jeg selv kunne gøre, for at reparere den. Jeg så en skrue, som så ud til at kunne trænge til at blive spændt, så jeg fandt en skruetrækker og spændte den. Og ganske rigtigt. Da skruen var spændt, virkede fjederen igen, så armen ikke kan hoppe op. Så lad dette være it tip til, hvordan du kan reparere din egen Kitchenaid, hvis du står med samme problem. Mine forældre har haft samme problem i lang tid, så jeg gav rådet videre til dem og nu virker deres også igen!
 
Nu er der blevet helt mørkt udenfor, men chancen for at jeg kommer til at se stjerneskud, er nok alligevel minimal, da der er for mange skyer. Det er ellers i disse dage, at Perseiderne giver livstegn på vores natttehimmel. I stedet har jeg tændt lys i de sjove stager jeg købte til loppemarkedet i går.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar