onsdag den 28. august 2013

For the love of Teak

(Fordi jeg elsker teak)

Da jeg kom hjem fra loppemarkedet i lørdags, så jeg straks, at nogen havde sat to små skamler i teaktræ ud som affald. Jeg har allerede fyldt min stue godt op med både teak og palisander, men jeg nænnede ikke, at de to skamler skulle lide teaktræsdøden, så jeg måtte hente dem hjem.


Jeg kunne godt se, at de trængte til en kærlig hånd. Betrækket var slidt og falmet og en af dem var fuld af maling... Men jeg tænkte, at med en gang grundtens, ny hynde og betræk, kunne de blive fede!



Jeg har sat dem på min altan, så de kunne blive luftet lidt igennem, ind til jeg tager mig sammen. Det virker som et lille projekt, men jeg har aldrig gjort det ud i at ombetrække møbler før, så hvornår det bliver, ved jeg ikke. Jeg satser dog på, at det ikke viser sig som noget problem, når først jeg kommer i gang. Jeg er spændt på at få betrækket pillet af, for måske egner de små skamler sig, så pludselig som noget helt andet. Stabler man dem, kan de måske omdannes til en lille reoI. I hvert fald skal jeg nok få dem shinet op, så de kan bruges til noget.... Engang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar