fredag den 23. august 2013

Bum Karoline, mavepine, sengen fuld af lopper.

I dag har jeg ikke haft tid til at slappe ret meget af, på trods af, at det var min fridag. Jeg har nemlig brugt det meste af dagen på at vaske ting af til loppemarkedet i morgen. Hold op, hvor er det lykkedes mig at finde meget, som jeg har haft stående i lang tid. Jeg håber det lykkes at sælge en del af det, da jeg ikke har lyst til at skulle tage det med hjem igen. Jeg har ikke taget mine retro ting med, da jeg ikke synes de egner sig til at blive blandet med mine 5-10 kr. lopper. Jeg har vekslet penge, så jeg har lidt at give tilbage med og smurt en madpakke. Jo, jeg er ved at være klar.

Da jeg havde vasket alle tingene af, forsøgte jeg at sortere lidt i alle mine mange tallerkener. Det er utroligt hvor mange jeg har samlet sammen gennem årene. Jeg tog de tallerkener fra, som jeg enten vil sælge eller forære væk, så der blev lidt mere plads i skabet. Jeg havde nemlig gået og tænkt over, at det måske var dumt jeg lod de fine tallerkener fra Egersund stå hos Blå Kors i Nr. Sundby, sidst jeg var der. Derfor ville jeg over at se, om de skulle træffe at være der endnu og så var det rart, hvis jeg også havde plads til dem i skabet.

Først gik jeg 2 runder i Kirkens Korshærs genbrug, uden at finde noget som helst. Så sparede jeg da også de penge, tænkte jeg, i mens jeg fortsatte mod Blå Kors. Nogle af tallerkenerne var blevet solgt, siden jeg var der sidst, men jeg 6 var også nok til mig. Fotoet er fra sidste gang jeg besøgte buikken.

 
Der var også 2 fine duge, men de var simpelthen så plettede, at jeg ikke ville give 25kr. for dem. Jeg spurgte om ikke de tjekkede deres duge inden de satte dem til salg, da jeg synes 25kr. var for dyrt for en dug med pletter. Andre tager 20kr. for en nyvasket dug, så de var helt forkert på den med priserne, hvis i spørger mig. Jeg fik at vide, at det gjorde de ikke, da de ikke havde nogen vaskemaskine. Så ville jeg nok bare råde dem til at sætte deres duge ned til 15kr., da jeg lod begge duge ligge, af frygt for at pletterne ikke kunne komme af. Jeg fik et surt "Jamen, så smider vi dem bare væk!" som svar. Flabet service, hvis du spørger mig. Men sådan skal det åbenbart være med Blå Kors. Gang på gang får jeg et vrissen svar fra dem. Det er bestemt ikke for den gode service jeg kommer i Blå Kors, men det spinkle håb på engang i mellem at finde noget sjovt.
(Man ser ikke de store pletter på billederne).


 
Jeg kom hjem med mine 6 tallerkener og begyndte at pakke mine lopper ned til loppemarkedet i morgen. Lige pludselig fylder det dobbelt så meget, som jeg havde planlagt, men jeg ville jo også gerne have lidt forskelligt med, i håb om at hvis den ene ting ikke sælger, så gør den anden måske. Det er min første gang som sælger, så jeg er lidt spændt. Jeg håber mine ting vil sælge, hvis jeg lader det meste gå for 5kr. Jeg vil jo nødig skulle døje med at få tingene med hjem i bussen igen. Jeg bliver heldigvis kørt der ud. Jeg glæder mig til at fortælle jer, hvordan det er gået, i morgen aften.
  
Nogle af de tallerkener jeg har taget ud af skabet, har jeg sat til salg på facebook. Allerede en time efter, havde jeg en køber til 8 sorte tallerkener. Herligt. Jeg håber at det er et godt tegn for, hvordan mine salg vil gå i morgen. 
                                                                                                                                               

2 kommentarer:

  1. Hej Karoline!
    Jeg er sådan på jagt efter de tallerknerne fra Egersund med sort og lilla streg - Vil du sælge? M.v.h Lone K. Larsen

    SvarSlet
    Svar
    1. De tallerkener på billedet er med en rød streg og de er ikke til salg. De findes også med blå, men jeg har ikke set dem med lilla. Jeg holder altid øje med dem, da jeg ved at der er flere, som har spurgt mig... Så hvis jeg falder over nogle flere, eller bestemmer mig for at sælge, skal jeg nok skrive det her inde :)

      Slet