onsdag den 21. august 2013

Rugboller og purløg på dåse

I et forsøg på at gøre mine boller en smule sundere, købte jeg i dag rugmel og erstattede ca. halvdelen af hvedemelet med rugmel. Jeg er ikke vant til at bruge rugmel, men gættede mig til, at bollerne kunne tåle 5 min. længere i ovnen. Resultatet blev som jeg havde håbet. Samme bolle, men i en lidt grovere udgave.
 
 
Jeg købte for noget tid siden, en lille, bulet IRA dåse til næsten ingen penge. Jeg købte den, fordi den gule farve blev ved med at tiltrække min opmærksomhed og jeg forestillede mig, hvor fin den kunne blive ude i køkkenet, med en krydderurt i.  Jeg har tidligere købt en krydderurtekrukke i plastic, som passede perfekt ned i IRA dåsen, så på den måde kan jeg vande purløgen uden at være bange for, dåsen ruster. Resultatet blev lige så fint, som jeg havde håbet.
  

Tidligere var jeg på altanen for at vande og ompotte blomster. Jeg har stadig 7 Flittg Lise planter stående på altanen og jeg vil se om det kan lykkes mig at sælge et par stykker af dem til loppemarkedet på lørdag, for i takt med at efterår og vinter kommer, skulle jeg gerne lave lidt plads i min vindueskarm til stearinlys. Det er nogle fine planter alle sammen og det er som om, at de har haft det bedre ude på altanen end i min vindueskarm, de sidste 2-3 uger, men så snart det begynder at bliver køligt for alvor, skal de inden for igen. Derfor håber jeg virkeligt, at jeg kan få solgt et par stykker af dem. Jeg er bare ikke sikker på, hvordan jeg skal transportere både dem og en kæmpe trolley fyldt med lopper, men jeg forestiller mig, at det bliver i en papkasse, som jeg sætter iet ikea net. Trolleyen har jeg hentet op fra kælderen i dag, så jeg kan begynde at pakke lopper ned.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar