torsdag den 29. august 2013

Mad og lakridspiber

Den anden dag fik jeg øje på en pakke fars i køleren hos Daglig Brugsen. Der stod, at farsen indeholdt 20 % grøntsager, så det var noget, jeg aldrig havde set før. Derfor købte jeg det.
 



Jeg går jo ind for mad, som enten er hurtig at lave, eller som laver sig selv og derfor er jeg på det seneste, blevet ret glad for at lave lasagnette i mit Pyrex fad. Først lavede jeg kødsovsen. Selv om farsen indeholdt grøntsager, tilføjede jeg 2 peberfrugter og en stor håndfuld spinatblade, som jeg hakkede lidt. Jeg hældte grove pastaskruer i bunden af pyrexfadet og hældte kødsovsen oven på. Jeg forsøgte at blande det lidt. Jeg havde ikke tid til at bage det i ovnen, før jeg kom tilbage fra zumba, men nåede alt forarbejdet på 20 min. Da jeg kom hjem, fik det ca. 15 min. i ovnen. Det smagte mums!
 
 
Noget andet der smager mums, er min nye tortilla roulade. Det er ikke sikker at den lever op til formaninger om at spise sundt, men på den anden side, er den med garanti sundere end så meget andet! Jeg tager en grov tortilla pandekage, smører en tyndt lag økologisk peanut butter ud på hele pandekagen. Så "tegner" jeg en spiral med jordbærmarmelade på tube og ruller det hele sammen, til en roulade. Den dækker både sult og sukkertrang! Jeg har set folk lave noget lignende, hvor de smører banan på i stedet for marmelade.
 
 
For nogle år siden var det meget populært at dyppe både af æbler i peanut butter, som skulle være et sundere alternativ til slik, når bare det var en usødet peanut butter. Den peanut butter jeg har fundet, er en økologisk peanut butter, som er på tilbud til 20 kr. i Rema 1000 i denne uge (35).
 
 
Nu vi er ved det med mad, så lad mig her viderebringe min appel til EU, som vil gøre salg at slik, udformet som tobaksprodukt ulovligt.
 
 

 I dag har den ikke fået for lidt med lakridspiberi på facebook, men nu skal  vi heller ikke glemme lakrids snusen og tyggegummi cigaretterne. Min teori er, at e-cigaretten er blevet en modedille. Jeg ser folk i alle aldre ryge e-cigaretter. Det er bedre for omverdenen, i det vi andre ikke længere skal gå rundt i en stank af cigaretrøg, men den er sikkert stadig lige så sundhedsskadelig, som tobak. De børn der vokser op med lakridspiber, vil måske aldrig nogen sinde komme til at opleve hvad en rigtig pibe er.... Så hold dog op med det piberi EU.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar