tirsdag den 13. august 2013

Første feriedag i genbrugens tegn

Første gang jeg vågnede og kikkede på uret var kl. 7:00 denne morgen. Det er normalt det tidspunkt jeg møder på jobbet (dog plejer jeg at være der allerede 6:30). Kl. 8:15 stod jeg op og hyggede mig med at gøre mig klar. 2 kopper latté, boller og lidt oprydning senere, tog jeg bussen til Nr.Sundby kl. 11:07.

På vej til Kirkens Korshærs butik, så jeg nogle vilde brombær i buskadset, som jeg bare var nødt til at smage. Jeg havde lige læst en overskrift i Metroxpres om, hvor giftige bær i vejkanten var, men jeg måtte bare smage dem. Jegbilder mig selv ind, at andre madprodukter sikkert er lige så giftige når det kommer til stykket. 


Der var ikke meget at komme efter i den butik. Det er så sjældent, jeg har tid til at tage der over, så bare det at finde lidt, var bedre end ingen ting. Jeg købte 6 grønne dækkeservietter, med runde cirkler på. Jeg vil tro de er fra 1960'erne... De bragte tankerne hen på Verner Pantons runde mønstre og jeg fik en idé om, at de grønne dækkeservietter må have set smukke ud på et teaktræsspisebord, som mit eget. Så købte jeg en Søholm krydderikrukke til kanel... Mest fordi jeg elsker kanelkrukker, i sær op til jul, hvor de skal på bordet, sammen med risengrøden. Min yndlings kanelkrukke er nu en gammel peberkrukke med håndtag, så jeg nemmere kan strø kanelen over grøden. 

Da jeg havde betalt, gik turen til Blå Kors. Først fandt jeg ikke rigtig noget, men da jeg gik en ekstra runde i rummet med køkkenudstyr, fandt jeg en holder med rødt bestik. Bestikket virkede til at være en god kvalitet og på trods af, at jeg jo har taget mormors bakelit-bestik i brug, ja så elsker jeg jo alt, hvad der er rødt til mit køkken. Jeg købte også et lille lyseblåt æggebægre.

Efter Blå Kors tog jeg bussen til centrum igen. Mens jeg kørte over Limfjordsbroen, nåede jeg lige at forevige Cruise skibet Thomson Spirit inden det lå fra Kaj igen.
 
 
Det ser sjovt ud, med sådan en kæmpe båd i vores lille kaj. Se hvor lilke den gamle isbryder Elbjørn (nu restaurent) ser ud ved siden af, for ikke at snakke om Utzon centeret i baggrunden (Med det karakteristiske tag, som forestiller Nordjylland).

I centrum gik jeg først i genbrugsbutikken på Kennedy Plads, uden at købe noget. Så gik jeg op til Niels Ebbesensgade, hvor jeg fandt en rød småkagedåse. Jeg elsker jo alt hvad der er rødt, til køkkenet.

Så gik jeg op i Sudan Missions genbrug, som ligger for enden af gågaden. Der købte jeg ingen ting. Så kom jeg i tanke om, at jeg vist lige kunne nå i genbrugsbutikken over for Nordkraft, inden de lukkede kl. 15:00. Der havde de et sødt retro porcelænsstel i vinduet, men jeg købte det nu ikke.
 

Jeg leder efter en ekstra kop til mit eget kaffestel "Rosa Anemone" fra Kongens Lyngby, så jeg prøver på ikke at købe mere, end hvad jeg har brug for, selv om det er svært at lade være.

Der efter gik jeg mod Nytorv, hvor jeg tog bussen hjem. Jeg skulle nemlig i biografen senere, så jeg trængte til at slappe lidt af inden. Alt i alt synes jeg at jeg nåede rigtig meget på min første feriedag! Her er et billede af mine genbrugsfund.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar