tirsdag den 27. august 2013

3 bagagerumsmarkeder på samme dag

Hold op, hvor har jeg haft en travl weekend. det har resulteret i, at de få gange, jeg har haft tid til at ramme sofaen, er endt med at jeg faldt i søvn med det samme! derfor har jeg måtte indse, at mit blogindlæg om søndagens 3 bagagerumsmarkeder, først kunne blive skrevet i dag, hvor jeg en sjælden gang ikke har nogle planer efter job.

I søndags nåede jeg som sagt omkring 3 bagagerumsmarkeder, som alle lå inden for en radius af 5km. Jeg blev hentet af mine forældre og min mormor (84 år og med til alle 3 markeder... Godt gået mormor!) kl. 9:45 om morgenen. Først kørte vi ud til et bagagerumsmarked ved Skalborg stadion, som var lidt af en skuffelse. Det der var ikke ret mange som solgte og det var mest tøj, som jeg sjældent kigger på. Jeg endte med at bruge 5 kr. på en multibøjle fra Ikea, som min veninde havde efterspurgt.
 
 
På facebook havde jeg set, at der også skulle være bagagerumsmarked hos Super Best, som holdt "torvedag." Desværre havde jeg først set det samme morgen, for ellers kunne jeg jo selv have stået, som sælger, da stadepladserne vist var gratis. Det må jeg huske at holde øje med for eftertiden. Der var rigtig mange, som havde trodset "Olsens bagagerumsmarked" og i stedet sat deres bod op hos Super Best.
  

Solen skinnede bravt og da jeg har lysfølsomme øjn, ærgede jeg mig over, at jeg ikke havde fået taget mine solbriller med. Men hos den første sælger, stod der en æske med solbriller til 2 kr. Jeg var parat til at tage et hvilket som helst par, men da jeg så navnet Gucci på et af dem, faldt valget på dem. Jeg tænkte at det sikkert var en knock off (kopi), men har stadig ikke fundet ud af det. På trods af to små revner i det ene glas, er de utrolig dejlige at have på.
 

Julemanden til 2 kr. måtte jeg også have med hjem og jeg er sikker på, at den kommer til at pynte fint til jul. En Erik Kold bøtte med hjerter og en gammel kaffedåse blev det også til. Jo, det var et fint torvemarked hos Super Best i Skalborg denne gang.
 
 
Jeg måtte hjem og læsse af, inden jeg mødtes med de andre på bagagerumsmarkedet på Dyrskuepladsen. På Dyrskuepladsen møder man den ene antikvar efter den anden, som mildest talt er "outsidere" i mine øjn. Jeg kommer ikke på marked for at købe antikviteter til vildt opskruede priser. Til det formål har vi nogle fine antikvitetsbutikker i byen, med et velasorteret sortiment. Jeg går som regel i en stor bue uden om  antikvarene. Også private skruer prisen i vejret takket være de mange tv programmer som Skattejægerne og antikduellen. Jeg finder som regel et par ting hos private, som er yderst rimelige med prisen. Denne gang var der nogen, som solgte mine Søholm krydderikrukker. Jeg måtte nøje studere et billede på instagram af min egen Søholm samling, for at se hvilke krukker jeg manglede. Jeg var blevet tilbudt at ringe til damen, som solgte dem, når jeg var sikker på hvad jeg manglede, men fandt på fotoet frem til 2 krukker jeg manglede. Vanilje og Vitaminer. Hjemme fandt jeg så ud af, at jeg også kunne have købt kanel, men satser på at jeg kan finde den krukke en anden gang.
 
  
Jeg har set hvordan nogle har spraymalet netop disse krydderikrukker og fået nogle rigtig flotte krukker ud af det. Jeg er både for og i mod. Jeg er mere til at genbruge tingene som de er. Indrømmet, den brune farve er ikke særlig pæn at se på, men det er nu engang sådan Søholms Rikke krydderikrukker var tiltænkt. Når det så er sagt, kan jeg da godt se, at det ville klæde mit køkken, hvis mine krukker blev malet røde. Jeg elsker rød og kom derfor også til at købe endnu en æske med røde blasbakker.
 
Da jeg kom hjem, havde jeg lige tid til at slappe af, inden en pige kom og hentede 8 sorte tallerkener, som jeg havde sat til salg på facebook. Hvor er det dog skønt, som vi kan finde ud af at genbruge på kryds og tværs nu.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar