søndag den 18. august 2013

2 loppemarkeder med Afrikansk twist og en gavmild blogger

Jeg har virkeligt haft travlt i dag. I formiddags holdt frikirken Bethania Kirken loppemarked til fordel for hjemløse børn i Burundi.

Jeg havde aldrig været i den kirke før, så det var lidt spændende, at få lov til at komme inden for. Jeg har altid haft en formodning om, hvordan kirken var indrettet, men jeg tog helt fejl. Det var et stort rum, med ene stole, et par talerstole og instrumenter. Loppemarkedet var placeret til højre for selve kirkerummet, men der var ikke nogen væg, som adskilte de to rum og kirken føltes derfor stor og rummelig om end den på ingen måde var lige så stor, som en almindelig folkekirke. Der blev spillet musik fra en anlæg og der var en rigtig god stemning. Det var hovedsageligt tøj og glasting, som prægede lopperne. Jeg fandt en lille terrakotta stage, som sikkert kan sprede hygge ude på altanen til efteråret, samt en sød stjernestage til at hænge op til jul. Begge lå på et bord til 5kr. Da vi bevægede os ned til bordene med tøj, blev det pludselig lidt sjovere. Da mange afrikanere benytter kirken, kunne man også købe brugte afrikanske kjoler. I sidste uge sad jeg hos en veninde og kiggede på ebay efter afrikanske kjoler, men fandt ikke rigtig nogen, til gengæld stod jeg nu her med muligheden for at købe en stak, lige midt i Aalborg. Så det gjorde jeg. De afrikanske damer må have tænkt at jeg var tosset, men de vidste jo hellere ikke, hvor meget besvær jeg lige havde været igennem for at finde netop afrikanske kjoler. Det var nu slet ikke mig der skulle have brugt kjolerne, men min veninde. Men jeg tænkte at jeg aldrig ville få muligheden igen, så derfor endte jeg altså med at købe 4 kjoler, en sharon og en stort stykke stof til 30 kr. pr. stk. Da jeg kom hjem, prøvede jeg dem alle sammen og de passer perfekt. Jeg har altid været til farverigt tøj og kjoler i bohemian stil, så de afrikanske kjoler stemmer meget godt overens med det. Så er spørgsmålet bare, om jeg kan få mig til at gå med dem?
  
 
 
Vi var færdig allerede 11:20, så vi havde tid til at nå omkring 2 genbrugsbutikker. Kl. 12:00 var vi på Nytorv. Jeg havde nemlig læst, at Gitte ville dele ud af sine gamle boligblade, så vi smuttede lige omkring og fik et par stakker med. I kan selv læse om hvorfor hun delte blade ud, både på hendes blog http://lacarriere.dk/ og hendes side på facebook https://www.facebook.com/Lacarriere.dk . Vejret var super godt, så i mens jeg ventede på en anden veninden, holdt jeg Gitte med selskab og det resulterede i at alle 400 blade var delt ud på 40 min. Jeg tog selv to bundter, på trods af, at jeg selv har en stak blade jeg forsøger at komme af med. Jeg har en del Eurowoman og In blade, som jeg ikke gider kigge tilbage i. Mine boligblade kan jeg godt kigge i mere end en gang, så dem nænner jeg trods alt ikke at skille mig af med. Måske tager jeg de andre blade med til loppemarkedet næste lørdag.


 
Da min veninde ankom, tog vi bussen ud til Aalborg Øst, hvor Trekanten afholdt Bazar med afrikansk tema. De lokale i området havde stillet sig op med private lopper, mens der var arrangeret underholdning. Der var sang, dans og børneunderholdning. Et rigtig hyggeligt arrangement. Hvor ville jeg dog ønske, at flere områder i byen ville arrangere sådan noget, for jeg tror det styrker naboskaberne utrolig meget. Jeg købte ikke noget, men nød bare stemningen. Her er et par stemningsbilleder der fra.








Da jeg kom hjem var jeg af en eller anden grund blevet inspireret til at lave lidt system på min efterhånden store kagedåse samling. Jeg er ikke færdig endnu, men jeg er allerede utrolig glad for resultatet.

  

Nu vil jeg gå i seng. I morgen står den nemlig på Zumba og endnu et marked på programmet! Jo, der sker skam lidt i Aalborg for tiden!
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar