onsdag den 7. august 2013

Hold så bøtte!

Efter arbejdet i dag, gik jeg en tur i Blå Kors genbrugsbutikken i Skalborg. Det viste sig at de havde 50 % på alt i butikken, men der var nu ikke så meget spændende.

På en af reolerne med køkkenting, havde de fundet lidt forskellige plasticbøtter frem. Jeg har sagt det før. De er ved at være ret meget med på, hvor meget tingene er værd, for de følger alle sammen lidt for meget med i Skattejægerne, som for øvrigt bliver genudsendt for tiden. I dag sendte de det føste afsnit. De ville have 70 kr. for en kedelig brun Erik Kold bøtte, med ridser. 70 kr.!!!


Jeg forbeholder mig retten til at synes, at man som genbrugsbutik bliver alt for kreativ, når man vil have 70 kr. for sådan en bøtte. Jeg mener, det er da ikke alle og en hver, som samler på de bøtter og selv om jeg samler på dem, ville jeg aldrig betale 70 kr. for den, med mindre den var speciel, hvilket den på ingen måde var. Jeg savner de dage, hvor jeg sad på mine knæ og rodede i alle papkasserne i Kirkens Korshærs gamle butik i centrum, velvindende, at der stod 5 kr. på papkasserne. Ja, for det er fra de papkasser, at jeg har samlet de fleste af mine Erik Kold bøtter, længe før de blev populære. Nå, men de har jo 50 % hos Blå Kors, så 35 kr. er nok en rimelig pris for bøtten, men jeg lod den stå. I stedet for tog jeg en Erik Kold bøtte under armen, med fine røde hjerter. Den kostede kun 40 kr. da låget der til, ikke var det originale, men et fra en brun bøtte. Jeg kunne huske, at jeg der hjemme havde en falmet rød Erik Kold bøtte (fundet til storskrald), med et rødt låg og så kunne jeg jo skifte lågene ud. 20 kr. for den yndige røde bøtte, var en ret god pris.
 

De havde også en lille kasserolle med gule blomster. Jeg har tidligere købt en gryde med samme gule blomstermotiv. Kasserollen fik jeg for 10 kr. og jeg forestiller mig, at man evt. kan bruge kasserollen som et festligt indslag til Påske, med en lille påskedekoration, eller man kan bruge den som den er. I hvert fald har jeg nu 2 gryder fra samme sæt. Jeg kalder dem "farmorgryder," da de er lidt matte og ikke så farverige i farverne, hvilket jeg mener min farmors gamle gryder var. Farmors gryder var mere brune og orange i blomstermotiverne, hvor disse er gule og brune.
 
  
Der stod også et A&B salt og pebersæt, designet af Lone Sachs. Jeg har det samme salt og peber sæt stående i teak, og da der jo var 50 % på alt, tog jeg dem med. Jeg har nemlig kigget på dem længe.
  

Til sidst tog jeg en lille "æsel" urtepotte med, til 2,50 kr. Det er svært at sige, om den skal forestille et æsel, en giraf eller en pony, men den var da lidt i stil med min ITALY æsel urtepotte.
 
  
Anvendelig er den i hvert fald. Jeg har nemlig benyttet min lille æsel urtepotte, til at plante små aflæggere af min Flittig Lise i og ofte har jeg mere end en aflægger stående. Lige nu har jeg faktisk 8 blomster stående. Alle aflæggere fra min store plante. De fleste står ude på altanen, men jeg er bange for, at det snart er ved den tid, at de må ind i vindueskarmen igen, for de skulle jo nødig gå til, nu hvor jeg har nurset så godt om dem.

På vej hjem, gik jeg forbi en grill, som vist godt kunne trænge til at blive nurset omkring, for her voksede blomsterne i hvert fald også godt.


 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar