fredag den 2. august 2013

Chilli og dans


På vej til arbejde denne morgen, tog jeg luge et billede af den kønne solopgang. Kirken på billedet er Marcus Kirken.
I morgen er det sidste dag, jeg skal tage bussen på arbejdet. Jeg glæder mig, for det er lidt besværligt, at skulle med 2 busser, når man er vant til, at blive kørt på ca. 10 min.

Jeg er ret stolt af migselv. I går gennemførte jeg endnu 3 timers Zumba. 6 timers zumba på 2 dage, det er da vist en personlig rekord. Jeg havde tilmeldt mig 1 times zumba i dag, men var ikke sikker på, om jeg ville have gejsten til det,  oven påde sidste 2 dage. Da jeg vågnede op i morges, uden nogle særlige mén, andet end nogle utroligt ømme lår, ja så besluttede jeg mig for at tage afsted. 7 timers zumba på 3 dage. De seneste par uger, har jeg ellers kun været afsted til 4 timer om ugen, men når der er mulighed for det, vil jeg faktisk gerne afsted lidt oftere. Jeg bliver nemlig i så godt humør af at danse. Jeg anstrenger mig meget og får svedt mere end de fleste, alligevel er det sjældent, at jeg taber mig ved det. Men når jeg mærke hvor ømme mine muskler rundt omkring i kroppen har det, så ved jeg, at jeg trods alt har fået noget ud af det... Muskler vejer mere end fedt, så jeg føler mig sund. Jeg mener selv, at de 6 kg jeg har taget på, efter jeg tabte 30 kg (efter 6 mdr. med Zumba), er muskler. Ihvertfald har jeg formået at holde mit vægttab ret stabilt og det i sigselv, er mine anstengelser værd. Før zumba kunne jeg ogte kører med en elevatorvægt på 10-15 kg, men det er slut nu. Jeg skal bare sørge for at komme afsted. Jo, der er bestemt noget om snakken. I ugens lokalavis, faldt jeg over denne overskrift. "Dans dig glad og sundere." Det er jo præcis det jeg gør. Og jeg ved om nogen, at det virker.

Inden jeg tog til zumba i dag, var jeg lige ude at kigge til planterne på altanen. Endelig ser det ud til, at også min chilli plante vil til at ligge an til chillifrugter.


Der var også tid til lidt "catch up" med blogs fra blog lovin, min tyske serie, som jeg optager hver dag og det nye Bolig Magasinet, som jeg endelig fik pakket ud.  (Jeg abbonere og fik det med posten intirsdags). Jo at multi-taske under afslapning, kan også finde sted og jeg nyder, når tiden er der til det.



I morgen har vi officelt sæson afslutning på vores lille salsa fitness hold. Det er ikke par dans vi danser. Snarere en slags showdans. Vi danser alene og vires instruktør laver en masse sjove koreografier, med en masse skove fodtrin. Koreografierne er blevet bygget op under vejs og nu er vi efterhånden blevet så dygtige, at det både er hurtigt og svært, men vi har det så sjovt i mens. Man skal holde tungen lige i munden og sige til sigselv, at man kan hvad man vil og til sidst lykkes det!

Måske får jeg tid til at købe flere strømper i Vejgaard inden. Jeg købte de her footies som en prøve og dem kan jeg sagtens holde ud at have på. De er både tynde, farverige og i en lækker kvalitet. Kvaliteten var den, som fik mig til kun at købe et par på prøve. Der er nemlig "rulle kant" på dem, men det fungerere fint.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar