søndag den 18. august 2013

Zumba, lopper på havnen og suppe

Efter formiddagens søndags zumba, tog jeg med min veninde ind til byen, hvor der i dag blev afholdt "Lopper på Havnen." Det er et nyt tiltag nogle ildsjæle har lavet, så der kunne komme lidt liv til havnefronten. I forvejen er Aalborgs havnefront et hyggeligt sted med mini parken "Jomfru Ane Park," boldbaner, danseplads mm. Jeg kommer der ikke selv så tit, da jeg ikke rigtig har nogle gøremål ned ved havnen, men jeg ved, at folk hygger sig der nede.

Vi måtte lige inden om centrum for at købe en sandwich til at tage med på havnen, da jeg var blevet ret sulten efter zumba.




 
Da vi nærmede os havnen, kunne vi se, at der var en masse mennesker på en af boldbanerne. Bordene stod tæt og det var nærmest som at gå i en labyrint. Størstedelen af det som folk solgte var tøj. Jeg havde godt set, at der blev gjort meget for at reklamere meget, så der var blevet vist hvad nogle af sælgerne ville have med i deres boder med billeder på både instagram og facebook og langt de fleste var tøj. Tøj har jeg masser af i forvejen, så det er ikke noget jeg gider at bruge lang tid på at kigge efter, når jeg er til marked. Jeg var derfor god til at spotte de boder, hvor der blev solgt andet end tøj. Jeg spottede lyn hurtigt en Anita Wangel kagedåse og lidt senere endnu en. Jeg vurderede at jeg sikkert var den eneste i mængden, som var besat af kagedåser, så i starten nøjedes jeg med at se dem fra afstand, men til sidst blev det for meget, så jeg måtte skyde genvej, for at se nærmere på dem. Den ene var lille og sart i farverne og alt for dyr. Jeg ved at der er rigtige samlere, som sikkert gene ville betale prisen for den, men jeg måtte lade den stå. Jeg har ikke svært ved at lade de gode ting stå tilbage på et loppemarked, for jeg manglede som regel ikke tingen før jeg så den og desuden kommer der altid en ny chance for at gøre et scoop. Dvs. for at finde noget godt til en ret god pris! Jeg lod som sagt dåsen stå og gik over mod den anden dåse. 50 kr. måtte jeg give for den. Det var bestemt ikke almindelige loppemarked priser der blev handlet med ved det bord. Dåsen var så fin og farverig, at jeg glædede mig til at komme hjem og sætte den op på køkkenskabet, til de andre. I en papkasse med blandet indhold fandt jeg en stribet Erik Kold bøtte magen til den blå jeg købte for noget tid siden. Den købte jeg også med hjem.... til samlingen. Hovsa!
 

 
Da jeg kom hjem flyttede jeg lidt rundt med dåserne, så der også blev plads til den nye og de andre jeg havde fundet i gemmerne siden i går. Nu kunne man godt tro, at det var hele min kagedåsesamling jeg har på billedet neden under. Men nej. Jeg har skam flere endnu! Jeg synes faktisk at de pynter der oppe oven på køkkenskabene, så jeg vil se om jeg ikke med tiden, kan få flyttet de andre typiske "jeg bruger det aldrig, så jeg sætter det lige op oven på køkkenskabet ting." På nuværende tidspunkt er jeg halvvejs.
  
  
Jeg ville egentlig gerne have den stjernestage op at hænge, som jeg købte i går. Jeg vidste bare ikke hvor, eller hvordan. Men så fik jeg en idé. Da jeg flyttede ind i lejligheden for 7 år siden, hang der to gamle gardinstænger, fra væg til væg i stuen. Den ene blev pillet ned, mens jeg beholdte den nederste oppe af de to. Jeg havde nogle gamle gardiner, som lige akkurat kunne passe i mit stuevindue, men der var en masse ringe til gardinkrogene, som ikke blev benyttet. Jeg fandt en S krog og den passede perfekt, så nu har jeg en lysende stjerne i vinduet og så er det ikke engang jul. Men det er mørkt og det er hyggeligt!
 
 
Nu vil jeg puste lyset ud og gå i seng. I morgen skal jeg på job igen, efter en uges ferie. Tiden er godt nok gået hurtigt, men det er sikkert fordi jeg har haft meget på programmet. Alt sammen noget jeg ikke ville have haft tid til, hvis jeg ikke havde ferie, så jeg har skam nydt min ferie.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar