tirsdag den 30. september 2014

Fra West Germany til Skalborg

Selv om det var min sidste “ feriedag," så jeg besluttede mig for at stå tidligt op, så jeg kunne nå i lidt genbrugsbutikker, inden jeg skulle til Zumba senere.

Først ventede jeg i 35 min. på en bus, da den var kørt i stykker på vejen. Jeg kunne godt have taget en anden bus, men jeg havde bestemt mig for at tage i Røde Kors store genbrugsbutik i Kærby og så var det mest fordelagtigt at tage med bus 16. Det er så hyggeligt at se på ænderne, som holder til i åen, lige ved siden af butikken.





En fugl viste vej til butikkens indgang og da jeg var inde, gik jeg på opdagelse.

M


Jeg fandt ikke alverden, men de her gamle skolestole var nu ret fede. Desværre også ret slidte. Slidte i en sådan grad, at man kunne få splinter i både fingre og bagdel.


Bambusmøbler er også ved at blive moderne, så måske nogen en dag forelsker sig i dette bord?


Prisen på dette skrivebord i teaktræ var helt hen i vejret... 2200kr ville de have for det. Ja, jeg ved ikke hvor mange penge andre mennesker bruger på genbrugsmøbler, men jeg ejer ikke noget, der koster så meget og det på trods af, at næsten alt i min indretning er fra genbrug.


Jeg købte 4 beskedne ting. 2 sjove rangler, en bog om fine udklip og et gammelt rødt dørslag.





Jeg skiftede bus på Nytorv og tog turen videre til Nørresundby, hvor jeg hos Kirkens Korshær fandt 2 flotte urtepotter fra W. Germany. Grøn er jo en af mine yndlingsfarver, så de passer fint til min stue. Jeg er glad for de er ensfarvede, da jeg ellers har set dem i udgaver, hvor blomsterne er farvet gule og det bryder jeg mig ikke om. Men nøj, hvor er de fine.




Det skulle vise sig, at Nørresundby lå inde med flere spændende ting fra W. Germany. Hos Blå Kors fandt jeg denne fine kop med underklop, til beskedne 10kr. Koppens størrelse og facon indbyder næsten til, at man drikker kakao af den. Så det gjorde jeg, da jeg kom hjem.




Signaturen på underkoppen forvirrer mig en del, for man skulle jo tro, at den er hjemmemalet. Heldigvis er den jo skøn uanset hvad. Det kunne bare være sjovt at vide lidt mere om koppen. Så jeg må gå på opdagelse på Google og se, hvad jeg  kan finde frem.


Og sådan endte jeg med at køre fra Skalborg til Kærby, til Aalborg og videre til Nørresundby, hvor fra, jeg medbragte en lille smule W. Germany!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar