lørdag den 20. september 2014

Dovenskab førte til hjemmebag

Jeg var tidligt oppe i morges. Jeg drak kaffe, spiste morgenmad og fik rydet op og sat på plads. Det er ikke altid, at de ting jeg køber, finder den rette plads i lejligheden lige med det samme, men i dag fik jeg lavet plads til juleplatterne, i skabet med den fine porcelæn, det sidst-ankomne legetøj flyttede ind i cykelkurven, som egentlig var tiltænkt blomster og den fandt også en plads at hænge på. Skrivebordet blev gjort anvendelig igen, da det orange bestikbakke blev fyldt op med de ting, der før lå på bordet. Selv mine tomatplanter fik et nyt sted at stå. I håb om at de kan få lidt mere sol og dermed også kulør, har jeg sat dem helt ud til kanten af altanmuren, hvor de før stod inde i et hjørne.





Egentlig var planen, at jeg skulle ud at handle, men tiden løb fra mig. Jeg nød simpelthen at tage mig tid til oprydning og da jeg havde bestemt mig for at tage ud at handle, sneg dovenskaben sig over mig. Derfor besluttede jeg mig for, selv at bage det brød, jeg skulle have været ude at købe og nu jeg var i gang, havde jeg 4 slatne bananer, som skulle have været til juice. Nu blev de i stedet omdannet til en chokolade-banankage. Jeg havde lige præcis nok mel til begge projekter!


I mens kagen var i ovnen og bollerne hævede, benyttede jeg tiden til at afkalke min espressomaskine. Det er virkeligt en besværlig omgang, men nu er det gjort! Skønt!

Handle blev det ikke til i dag, men det kan jeg så gøre i morgen i stedet for. Jeg er glad for de mange småprojekter, det lykkedes mig at få ordnet i stedet for. Nu er det blevet tid til lidt lørdagshygge.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar