tirsdag den 2. september 2014

Indvielse af ny genbrugsbutik i Nibe

 
For et par dage siden læste jeg på Facebook, at Kirkens Korshær skulle åbne en stor ny butik i Nibe netop i dag, d. 2. september. Jeg spurgte forsigtigt min far, om vi ikke skulle tage ud at se den, hvilket vi gjorde. Han hentede mig fra job og derefter hentede vi min mor. Jeg havde håbet, at butikken måske lå lidt tættere på Aalborg, så jeg måske kunne være heldig at tage der ud med bus en dag. Det kan man nu også. Ihvertfald holdt rutebilen på torvet, som et synligt bevis på, at det kan lade sig gøre.
 
 
Jeg havde nok forventet en lidt større butik. Eller måske havde jeg bare håbet på lidt flere ting. Der lugtede af nye træhylder. Jeg vil næsten håbe, at de med tiden finder ud af, at man godt kan sætte lidt flere ting på hylderne, da det virkede lidt tomt. Men selvfølgelig har de brugt lang tid, på at gøre butikken fin og klar. Om et par måneder ser det hele nok lidt mere brugt ud.
 

 
Der var et lille hjørne med køkkenting og service til højre for dette billede. I venstre hjørne var der glas. I midten af lokalet havde de møbter. I det øverste højre hjørne var der lamper, lidt tøj i midten og et lille hjørne i venstre side med bøger og børnespil.
 


 
Jeg var lidt lun på det charmerende køkkenskab. I stedet købte jeg nogle gamle glas, to søde Japanske figurer og et par bøger.
 


 
Da jeg skulle betale, blev der glassene kaldt for "Retro glas." Det er de måske også, men personligt bruger jeg selv vintage om dekorerede glas. Jeg har vist skrevet om det før. Man kan aldrig være helt sikker på, om glassene rent faktisk er gamle, eller blot en kopi, men jeg har nu min egen teori. Mærker dekorationerne, som om de rent faktisk sidder uden på glasset og føles de som gummi. Ja, så tror jeg godt du kan regne med, at de er gamle. Og viser de måske oven i købet en smule slitage, er dem også god nok. De gamle dekotationer tåler nemlig ikke opvaskemaskine og skal skånsomt vaskes op i hånden. Her kan i se et par slidmærker i dekorationerne på mine glas.
 
 
 
Inden vi kørte hjem, tog vi lige op i byen, hvor vi så Kirkens Korshærs gamle bygning stå tom.
 
 
Ikke langt der fra, lå Røde Kors. I Røde Kors har de også sans for retro. I hvertfald havde de lavet et lille hjørne med retro ting.
 
 


 
Inden jeg smutter får i lige adressen til Kirkens Korshær i Nibe.
Stenvej 4
9240 Nibe
 
Og så lige et par sensommer billeder fra min altan.
 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar