søndag den 14. september 2014

Genbrugstur i Øgadekvarteret og Vejgaard

I fredags skulle jeg til salsa i Vejgård og valgte derfor at stå af bussen i øgade kvarteret, så jeg kunne besøge de to genbrugsbutikker der.

Hos DUI Genbrug fandt jeg et yndigt lille stålfad, udformet, som et blad. Det er sikkert er en sæbeskål, men jeg synes nu, at man kan bruge det til mange ting. Man kan servere kage, slik og snacks i den, eller man kan have sine smykker liggende der i. Fin det er den i hvertfald.
 

Jeg købte også en sjov oplukker i kobber. Jeg forestiller mig, at den kunne blive smuk, hvis den blev pudset. Der står skål på alverdens mange sprog.

 

 
Jeg købte også en bog, som måske kan gå hen at blive anvendelig en dag. Jeg har ihvertfald aldrig lært det dersens html sprog, så mon ikke bogen er kommet hjem til den rette ejer? Det tror jeg vist now. Om jeg får brug for den ved jeg ikke, men til 5 kr. tænker jeg, at den er god at have.
 
 

Det er ved at være længe siden jeg har fundet noget i den lille kælder genbrug i Sjællandsgade. Hver gang jeg kommer, er butikken proppet med stamkunder, som vist mest kommer for at få en sludder. Jeg kæmpede mig igennem de mange folk og hunde, som denne gang var i butikken. Det eneste jeg fandt var en kniv og en ske.
 
 
Jeg havde god tid, så jeg gik turen til Vejgaard. Det bragte mig til Mission Afrika Genbrug først. Det er jo ikke så længe siden jeg var der sidst, så jeg fandt ikke noget. I den lille legetøjsafdeling var der en kurv med et par biler og jeg kom i tanke om den pose Corgi biler, jeg forærede min far. Jeg fandt jo ud af, at de er samleobjekter, så jeg kunne lige så godt kigge de 4 biler efter, som lå i kurven. Unden en fin brandbil, stod der rigtig nok Corgi og da den var tilpas charmerende, købte jeg den. Desværre manglede brandmændene, men jeg er virkelig fascineret over detaljerne ved lygterne. Man har nemlig brugt små "swarowski sten." Den er vist fra 1968.
 
 
 
Hos Røde Kors er der ikke meget at komme efter, når det ikke er tøj man mangler. Dog fandt jeg en kasse med solbriller og sørme om ikke jeg fandt mine yndlings solbriller der i. Mine egne var gået i stykker for længe siden, så jeg var så glad da jeg fandt et par igen. Lige ind til jeg opdagede, at det ene glas var revnet hele vejen. Øv. Jeg prøvede dem flere gange og vurderede, at jeg godt kunne holde ud at bruge dem, selv om glasset var revnet. Da jeg ville betale, fortalte jeg at jeg havde opdaget glasset var revnet og så sagde damen ved kassen at jeg måtte få dem gratis, da de ikke kunne sælge dem, når de var revnet. Fedt! Nu har jeg da fået mine yndlings solbriller igen. Jeg drømmer selvfølgelig om at finde et par, uden revner i glasset. Jeg mener at solbrillerne er købt i TIGER for nogle år siden. Jeg elsker formen og farven!
 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar