fredag den 5. september 2014

Genbrug i Nørresundby og centrum samt loppemarked i Vejgaard

Onsdag er jo blevet min nye "genbrugsdag." Den dag på ugen, hvor jeg lige akkurat kan nå ud i et par genbrugsbutikker, som ikke lige ligger i centrum af Aalborg. Derfor tog jeg min veninde med rundt i 3 genbrugsbutikker i Nørresundby. Hos Kirkens Korshær og Dan Mission Genbrug fandt jeg ingen ting. Lidt bedre gik det hos Blå Kors, hvor jeg fandt en rigtig fin dåse med sommerfugle, et sjovt puslespil med alle landene i Afrika, et dynebetræk og Johnny Reimar i Smølfeland.


 


Torsdag er jeg normalt til zumba, men min instruktør holder ferie i denne uge, så det gav mig tid til at komme rundt i lidt flere genbrugsbutikker. Denne gang nåede jeg omkring 7 i centrum, samt 1 i Vejgaard. Danmission på Kennedy Plads og Niels Ebbesensgade, Mission Afrika i Nørregade, Butik 21 Retro og Kirkens Genbrug på Boulevarden, Mødrehjælpens genbrug, Kræftens Bekæmpelses butik "Igen" på Vesterbro.
 
I Niels Ebbesensgade købte jeg en samfundshjælper, i Kirkens Genbrug en gaffel og hos Mission Afrika faldt jeg for 2 sodastreamflasker med rød tekst. Jeg tænkte først, at de kunne være lidt sjove at bruge som små vaser, men egentlig kan de jo have flere gode formål og charmerende vil de altid være, med den røde tekst.


 
Da jeg var omkring elektronikafdelingen hos "Igen," stod "Johnny Reimar i smølfeland" igen og kiggede på mig. Hverken i går eller i dag havde jeg egentlig været henne og kigge lp'er. Pludselig stod han bare der og kiggede på mig. Det tog jeg som et tegn og endte derfor med at købe den samme lp 2 dage i træk. Jeg fandt ikke andet i butikkerne i centrum, men da der var "Open by Night" i Vejgaard, tog jeg bussen der ud.
 
 
Der var et stort kræmmermarked der ude, hvor folk gratis kunne have en bod. Inden jeg kiggede på loppemarkedet, gik jeg i Mission Afrika, som havde 50% på alt. Der fandt jeg 2 yndige lampeskærme af ældre dato, samt en lille, vist nok hjemmegjort, urtepotte.
 

 
I år havde man spæret en del af Hadsundvej af til loppemarkedet, men vejen blev nu mest brugt som "øl telt." Boderne fandt man sporadisk spredt rundt omkring. Et par stykker på Hadsundvej, et lille marked med boder ved Vejgaard Torv, boder bag ved Vejgaard Torv og selvfølglig på den store plads ved Rema 1000. Jeg beklager at jeg ikke kan de rigtige vejbeskrivelser, men jeg kommer sjældent i Vejgaard og kender dem derfor ikke.
 
 


 
Man kunne finde lidt af hvert på markedet og jeg fandt da også et par gode fund.
 
 (Gammel dåse til saltstænger. Låget er bulet, men det gør den kun mere charmerende, for hvem mon har brugt den som tromme?)
 



 (Italy mini udgave af et æsel, som jeg også har i en større variant)
 




(Sparedåse fra Andelsbanken. Proppen mangler, men den fungerer fint, som legetøj. Den kan drejes rundt, så figurene skifter tøj.)
 
Jeg har fri fra arbejdet i morgen og på mandag. Jeg har ingen planer ud over salsa og "Open by Night" i Aalborg i morgen aften. Men jeg skal nok også lige en tur i Blå Kors i Skalborg, da jeg har hørt, at de har 50% til d. 12. september.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar