lørdag den 6. september 2014

Svampesæson



Efteråret er kommet og folk valgfarter i skoven for at plukke svampe. Men ikke mig. Jeg tør simpelthen ikke. Jeg vil hellere nøjes med de svampe man kan købe i butikkerne, end risikere at spise nogle forkerte svampe. Den anden dag faldt jeg over et godt tilbud på Portobello svampe. Portobello svampe er store, hvilket nærmest indbyder til, at de skal fyldes med et eller andet. Jeg er ikke den store kok, men tænkte alligevel lidt over, hvad jeg ville fylde i dem.

Jeg skar stænglen af svampene og rørte en fyld bestående af oksefars, rødløg, grøn peber og cherry tomater, rørt sammen æg, salt, peber og karry.

Med en ske, fyldte jeg svampene og sørgede for, at de blev toppede godt op, så det svarede noget i nærheden af, fyldet i en farseret peber.

Jeg satte det i ovnen ved 200 grader og holdt øje med, hvornår det var færdig, så jeg til sidst kunne komme revet cheddar ost på toppen.
 
 
Jeg kogte ris og valgte den nemme, men altid lækre løsning... Rødvinssauce fra karton, som kan bruges til alt, hvis du spørger mig.


For nylig købte jeg en snackkurv til min ActiFry og i dag fik jeg afprøvet mit teori om at plantain ville blive perfekt, hvis det blev lavet i ActiFry'en helt uden brug af olie. Jeg havde ret. Varmen blev fordelt jævnt, så plantain stykkerne blev sprøde på begge sider og som bonus fik de et flot mønster på undersiden. Plantain er en stor mad banan, som man typisk salter og steger på panden. Den bliver så sød, at den kan spises som tilbehør til stærk mad, eller som tilbehør til desserter, som f.eks. is og vafler. Mums. I dag var det mest fordi jeg ville afprøve snackkurven, men det passede fint til maden.
 
 (Plantain finder du typisk hos den arabiske købmand)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar