lørdag den 6. september 2014

Den rette ramme for et lommetørklæde!

Efteråret er vist ved at have sneget sig ind på de fleste. Jeg er også gået hen og blevet en smule forkølet grundet de køligere temperaturer, for når den skarpe sensommer sol varmer, ligger man ikke mærke til den kolde luft. I går var der Open by night i Aalborg, i anledningen af festugen "Aalborg i rødt." Efter to timers salsa fitness, kunne jeg lige nå at shoppe i et par timer, inden butikkerne lukkede kl. 22. Da jeg tidligere på dagen var på vej til salsa, fik jeg 2 små pakker kaffe og et stykke chokolade, som belønning for at have en rød bluse på under festlighederne. Desværre kan jeg ikke bruge pulverkaffe i min espresso maskine, så kaffen må jeg forære til mine forældre. Om aftenen fik jeg en smagsprøve på Muscle Milk Protein. På trods af at der stod den var low on sugar, ja så syntes jeg altså, at den var alt for sød til min smag.

 

"Open by Night" blev sluttet af med en koncert med Dúné
  
  
Da jeg vågnede op i morges, var der ingen tvivl om, at min forkølelse var blevet værre. Min energi var ikke til udendørs aktiviteter, omend der var hele 2 loppemarkeder i tankerne. I stedet tog jeg en lille smuttur i Aalborg storcenter, for at proviantere i Bilka. Først gik jeg lige en tur i Søstrene Greene, for at se hvad det var folk vist nok havde stået i kø for i går. Jeg fík straks øje på nogle rammer på væggen. Det er sjældent, at man finder kvardratiske rammer.
 

  
Jeg har ledt efter en kvadratisk ramme i et stykke tid, men har aldrig fundet nogle i det rigtige mål. Jeg læste mig frem til målene på rammerne, men kunne se, at der desværre ikke var flere af de sorte tilbage. For en sikkerheds skyld spurgte jeg om de havde flere på lager. Men nej. De var udsolgt. De var så flinke at tage rammen ned fra væggen, pille kunstkortet ud, som de havde haft hængt op og gav mig der efter lov til at købe rammen. Da jeg betalte ved kassen, var der en dame, som så rammen og spurgte til den. Jeg måtte sige til hende, at jeg desværre havde købt den sidste. Sikke et held. For nu har jeg endelig fået gjort det, som jeg havde i tankerne, da jeg for et år siden købte dette lommetørklæde. Søløven er simpelthen så sød, at jeg med det samme fik lyst til at indramme den. Nu er det endelig sket.
 

 
 

Det gamle lommetørklæde er vind og skæv og et par milimeter for stort til at passe præcis i rammen. Men hvis mine lamper må have buler og rustpletter, min sofa være gammel og slidt, ja så må lommetørklædet i min ramme også godt være rynket og knap så nystrøget (selv om det faktisk er det). Mit sædvanlige problem er, at jeg ikke selv kan bore huller i væggen. Derfor har jeg tilegnet mig den evne, som hedder... Tænk kreativt. Find en skrue, som allerede er i væggen. Sæt en lang hvid sytråd i og hæng så tingene op på samme skrue, under hinanden. Derfor har billedet ind til videre fået denne plads.

(Behøver jeg sige, hvorfor et af mine kælenavne er Crazy K??)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar