søndag den 21. september 2014

Græskarsuppe

Jeg har stadig lidt græskar tilbage fra mine forældres have, så i dag havde jeg lyst til at lave græskarsuppe. Helt klassisk efterårsspise.


Jeg har ikke kogt suppe i en gryde, siden jeg fik min suppemaskine og jeg tror heller ikke, at jeg kommer til det. På 10 minutter havde jeg skyllet og skåret alle grøntsagerne, fyldt vand på maskinen og trykket på startknappen. Jeg valgte en funktion, som ikke blendede grøntsagerne, men så fortrød jeg, da jeg puttede cremefraiche i og blendede det hele sammen til sidst. Jeg tænkte at jeg lige vil dele opskriften med jer, så den kommer her.

Græskarsuppe

1/4 græskar (Hokaido)
4 kartofler
1 stort rødløg
1/2 hvidløg
2 grøntsagsboullionterninger (knorr)
1 tsk. salt
En lille håndfuld persille
Karry (jeg brugte 3 grene fra min karryplante)
Chili efter smag - jeg brugte to hjemmedyrkede og tørrede lemon chillier
1 liter vand


Min suppemaskine kogte det færdig på 30 min. I de 30 min. fik jeg pudset mit stuevindue udvendigt. Da jeg kom tilbage til køkkenet tilføjede jeg 100g. bacontern og lod det koge yderligere 10 min. Til sidst fik jeg lyst til at blende suppen og tilføje 1/4 l. cremefraiche. 


Bon appetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar