søndag den 14. september 2014

Rød hvidt genbrug fra bagagerumsmarkedet i Aalborg.

 
 
 
Det er som om at folk er kommet i tanke om, at der ikke er ret lang tid til, at loppesæsonnen slutter. I hvertfal er der nu kun en måned til årets sidste bagagerumsmarked på Dyrskuepladsen i Skalborg. Måske havde det også en lille smule med det at gøre, at netop bagagerumsmarkedet i Skalborg var med i TV2s tv program "Loppe Deluxe" for to uger siden. Ihvertfald var der rigtig mange mennesker. Både sælgere og købere, som migselv. Jeg kommer altid med den intention, at jeg nok ikke skal købe noget, men i dag kom jeg hjem med en masse. I løbet af de ca. 2.5 timer jeg var der fik jeg købt en masse gode ting.
 
Rødstribede Marianne bolche dåser kan jeg ikke gå forbi uden at spørge på prisen. Denne pris var fornuftig, dog i den lidt dyrere ende af min smertegrænse, men dog under. Så den kom med hjem og jeg har ikke fortrudt. Den er nemlig i noget bedre stand end den jeg havde der hjemme.
 
 
Jeg fandt også en plasticbøtte fra FDB med rødt låg. Nu har jeg 3 af dem, samt 2 med turquis blå låg.
 

 
En sød lille Rørstrand tallerken fandt jeg også.
 
 
 
 
Lidt juleplatter blev det også til. De to øverste er fra Bing & Grøndahl. Den nederste Royal Copenhagen
 
 
Jeg købte også endnu en mini souvenir platte. Denne gang med gardere på.

 
Fandt også en gul emalje bordskåner fra Voss, med fine dådyr. Den har nok stået for tæt på en kogeplade engang, men det gør den ikke uanvendelig af den grund. Den kan sagtens bruges.
 
 

For et par dage siden slog det mig, at den rangle jeg har til salg på min salgsside, minder en del om den rangle jeg selv havde i sin tid. Måske er det derfor jeg synes, at de er så søde? I dag fandt jeg en med blå top. Den anden er med rød top.


 
 Jeg købte også en glaseret urtepotte.
 
 
Ikke nok med det. Jeg kom også forbi to kasser med gratis urtepotter og tog en del af dem med hjem til mine mange aflæggere, som forhåbenligt snart er klar til at flytte hjemme fra.
 
 
Og nu til dagens absolut bedste fund. Det er utrolig sjældent, at man finder noget med Karoline koen. Da jeg var næsten alle rækkerne igennem, ville skæbnen, at der på et bord lå en lille stak med små, søde dækkeservietter. Jeg spurgte på prisen, som var helt fin og fik så den hvide serviet med i købet. Det ser altså bare så hyggeligt ud, når man dækker bordet, som jeg har gjort her.
 

 
Til sidst slutter jeg af med et billede af den gris jeg for nyligt købte i en genbrugsbutik. Jeg har nemlig god grund til at smile som den gør. På bagagerumsmarkedet stod der nemlig en "krejler," som havde en gris magen til med, omend i en noget dårligere stand. For sjov skyld spurgte jeg på prisen og fik et chok. 175kr. ville han have for den. Jeg behøver vist ikke sige, at det ihvertfald ikke var det, jeg betalte for den i genbrugsbutikken.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar