onsdag den 10. september 2014

Midtvejs genbrug

Ja, så blev det onsdag og vi er nu igen midt vejs i ugen. Jeg nåede også lige at runde årets sidste omgang "Lopper på havnen" i søndags, men det var en lidt skuffende affære. Allerede kl. 9:30 mødte jeg folk ved busstoppestedet, som var på vej til loppemarkedet på havnen. Jo, denne gang havde det nemlig stået annonceret i det program, som alle folk havde fået ind af døren, i forbindelse med "Aalborg i rødt." Det var tydeligt at se, at folk ikke vidste, at det faktisk var et marked, som har fundet sted hen over hele sommeren og ikke blot denne søndag. Jeg selv skulle lige til Zumba, inden jeg bagefter kunne smutte ned forbi havnen med min veninde. Vi fandt ikke noget mellem alle rækkerne af tøj. I en papkasse med legetøj fandt jeg alligevel noget at bruge lidt håndøre på. Jeg er jo ret fascineret af farverigt legetøj i plastic, så denne lille aktivitetstavle, er nu flyttet ind til samlingen af finurligt legetøj. Man kan ikke være heldig hver gang, så vi sluttede af med en smut forbi Starbucks.

 

 
Mandag havde jeg fri fra arbejdet og havde sat mig for at smutte omkring Blå Kors i Skalborg. Det var et forfærdeligt vejr, så inden jeg kom afsted, fik jeg lige sat lidt flere ting til salg i min salgsgruppe på facebook: Karolines retro salg. Bla. denne fede lampe.

  
Jeg ville gerne ud i Blå Kors, for at købe nogle lidt større shotglas, end de små jeg har i samme serie, nu hvor der var 50%. Jeg købte også en Erik Kold bøtte uden dekoration, et par engelske underkopper og noget sengetøj (ikke fotograferet).
 
 
  
Da jeg sad i bussen på vej til genbrugsbutikkerne i Svenstrup i dag, ringede min mor for at høre, om jeg var på vej der ud, så jeg mødtes med mine forældre i den store genbrugsbutik der ude. Men først var jeg lige inde i Folkekirkens Nødhjælps lille butik ved Svenstrup Torv. Der faldt jeg for et stort afrkansk hoved. Jeg har samlet på afrikanske træfigure før og har da også en ret stor samling. Så stor, at jeg har gemt det meste af den væk. Det her hoved var bare så stort, at jeg var nødt til at købe det med hjem. Bag på var der prikket med et søm "Jul 1964," så jeg antager, at hovedet er fra 1964. I legetøjsafdelingen fandt jeg også et gammelt Æsel spil. Desværre havde de sat prisen på forsiden. ØV. De ved åbenbart ikke, at jeg bruger de gamle æsker til at stå til pynt. Suk.
 
 
Jeg gik de ca. 500m. ned til Dan Mission Genbrug, hvor mine forældre allerede var ankommet. Jeg fandt nogle ret fine ting, men endnu engang må jeg konstatere, at jeg kommer hjem med ret meget af det der finurlige legetøj, som jeg ynder at have til at stå til pynt.
 
 
Det lykkedes mig at finde endnu en af de danske barnevognssnore, som jeg også købte en af, sidste gang jeg var der ude. Den skønne gris kan jeg huske fra min barndom, som en af grisene fra "ulven og de tre små grise." Bamseranglen er både sød og sjov, så den kom også med hjem. Desuden fandt jeg en engelsk tallerken med grønt mønster. Jeg er jo mest til skandinavisk retro service, men andet kan også bruges, når bare mønsteret er flot og signalerer retro. Desuden er det jo ikke så længe siden, at jeg købte en tallerken i samme mønster, blot i en anden farve.
 

 
 
 
Også en flot, stor urtepotte, i blå glasur, købte jeg med hjem. Den minder meget om den jeg købte i Blå Kors, for noget tid siden. Jeg er så spændt på, om jeg kan få succes med at lave aflæggere af min "Elefantöra" plante. Det ser i hvert fald ud til, at de første to aspiranter trives.
 
 
 
 
 
 
Ikke nok med, at jeg har købt fine ting  genbrugsbutikkerne. Jeg har skam også været heldig at finde nogle fine ting, som folk har sat til side i containergården. I dag fandt jeg en lille blå platte med Manneken fra Bogense. Den har et minimalt skår, men jeg syntes bestemt, at den var værd at rede fra containerdøden. Den er lidt sjov, fordi jeg har set "den rigtige" Manneken Pis figur i Bruxelles.
 

 
Et af de bedre containerfund er denne fine sorte lanterne. Da jeg lige havde hentet et græskar med hjem fra mine forældres have, fik det lov at pryde billedet. Da jeg så lanternen, var jeg ikke i tvivl om, at den ville passe utrolig godt, som pynt  i en dekoration her til efteråret. Jeg skal snart i kælderen efter mine græskarlanterner, så jeg rigtig kan få pyntet op. Græskar'et på billedet skal jeg spise om et par dage. Lanternen fejler absolut intet og sikke den spreder hygge.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar