søndag den 21. juli 2013

Sommerdag med shopping og solskin på programmet

Lørdag er min hviledag. Dvs. at jeg hverken skal arbejde eller træne. Derfor er det med at udnytte tiden bedst muligt og for mig betyder det shopping og afslapning... Ja, i hvertfald når der ikke er andre planer, for nogen gange kan det godt blive kedeligt at slappe af. I sær på varme sommerdage som i dag, hvor jeg ville ønske, at jeg kunne invitere mig selv med på nogens strandtur. Men jeg kender ikke nogen der tager til stranden... I stedet for tog jeg i Metro. Jeg havde ikke mere mælk og Metro er min foretrukne mælkepusher, da de sælger deres langtidsholdbare mælk 75 øre billigere end f.eks. Aldi. Jeg bruger langtidsholdbar mælk, da det kan holde sig frisk i køleskabet 1-2 dage længere, end almindeligt mælk, hvilket er perfekt for sådan en som mig, der kun bruger mælk i min kaffe. Desuden bruger jeg også den langtidsholdbare mælk, som fløden til mine jordbær.

På vej til Metro, gik jeg ned i containergården med mit affald fra altanen. De tomme plasticpotter var ved at fylde for meget. Nede i containergården stod dette fine skab med glasrude. Det så næsten ud som om det bad om at få en ny ejer.. Jeg mener, det er da alt for fint at smide væk. Men ak. Jeg havde jo ikke brug for det, så jeg måtte lade det stå.
 

Jeg købte kun 5 liter mælk i dag. De holder nok i ca. 1 måned. Igen en fordel ved det langtidsholdbare mælk. Jeg er fri for at købe mælk hele tiden, men kan nøjes med at gøre det en gang i mellem. Jeg kigger mig altid omkring i butikken, når jeg endelig er der. De har jo af og til nogle nedsatte eller sjove ting, som man ikke kan købe andre steder. Jeg var lige henne ved deres Dymo tape, for at se hvad det kostede. 3 ruller for 67,49 kr. inkl. moms er ikke så galt.. Men jeg må hellere se, om ikke jeg kan få brugt nogle af de smalle ruller jeg har først.
Jeg kigger også altid hylderne med kaffe og kaffesirup. I dag fandt jeg 2 ret gode tilbud på kaffesirup, som jeg kun bruger som en luksus, når der skal trumf på hyggen. 1 liter chokolade likør og 250 ml. Amaretto likør blandet med kærlighed og hvem kan ikke bruge det?


29,99kr, eks. moms for den store og 22,99kr. eks. moms for den lille. I tøjafdelingen fandt jeg en fin sommer tunica i mine farver... 62,50kr. inkl. moms ;) Den var der også i rød og pink, men blev enig med med selv om, at jeg er mere til blå og grøn med min sommer teint. Desværre har jeg allerede smidt et par perler under transporten, men det fulgte lidt med i en pose og så må jeg se om jeg ikke nok skal få den ordnet. Kunne ikke stå for farverne!

Efter Metro gik jeg i Ikea. Jeg har længe tænkt på, at jeg ville udskifte mit langhårede gulvtæppe under sofabordet og så kom jeg i tanke om, at jeg havde modtaget en email, som var en rabatkupon på 50kr. hvis jeg købte for mere end 200kr.


  
Jeg fandt et tæppe, som kostede 149kr. så jeg måtte jo lige købe lidt ekstra. Jeg købte S kroge i metal. Dem bruger jeg til at hænge ting op med eks. i mit køkken eller på min altan. Et duftlys og 2 små lysfade i glas og en pakke poser og en blomst. Pris i alt: 209 kr. og med de 50 kr. i rabat, kom jeg således kun af med 159kr. Skønt.Ved rodebutikken fandt jeg orkidéer, som var sat ned til 10kr. Sikkert fordi alle knopper var i blomst. Jeg har aldrig haft ret meget held med orkidéer, men ved at min mor og mormor har god held med dem. Jeg kiggede dem igennem og fandt til sidst en lilla orkidé med mange små, fine blomster. Der var et stort rodnet på planten og jeg tror det er det som afgør om en blomst kan holdes i live. Jeg mener nemlig at have hørt, at en orkidé skal have lys ved rødderne og det er derfor de trives bedst, hvis rødderne stikker oven ud. Jeg vil i hvert fald give den et forsøg. Om ikke andet, kan den da få lov at pynte, så længe den er i live.

 
I mens jeg havde gået rundt i de to butikker med aircondition, Metro og Ikea, havde temperaturen sneget sig op på 28 grader, så det passede perfekt med, at jeg ikke havde andet på programmet. Jeg satte mig på altanen og holdt ud så længe jeg kunne. Nogen gange bliver det så frygtelig kedeligt at sidde der ude. Jeg sluttede af med et tiltrængt fodbad. Efter salsa i går, opdagede jeg jo en vabel, så det var et klart signal om, at det var på tide at gøre noget ved mine fødder. Jeg danser jo trods alt rundt på dem 5-6 timer om ugen og det sætter sine spor. Heldigvis ikke i samme grad, som en balletdanser, men hård hud og vabler kan ikke undgås. Så i dag fandt jeg baljen frem og mine fødder føles nu igen dejlig bløde. Så er de klar til endnu en uge med dans på programmet.



  Da det blev for koldt, gik jeg inden for og fejrede, at der altid er jul i juli, med st drikke en latté med gingerbread sirup!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar