søndag den 7. juli 2013

kaffe vs. iskaffe

Jeg har for længe siden fundet ud af, at jeg bør undlade at drikke kaffe efter kl. 21, da jeg ellers vil have svært ved at falde i søvn når jeg skal i seng. Den anden dag stødte jeg på iskaffe på flasker i et supermarked og syntes at flaskerne var så sjove, at jeg købte både latté udgaven og den med kakao (i kaffen). De kostede 10 kr., så jeg mente nok jeg kunne få råd til at købe et par smagsprøver med hjem.


Her til aften har jeg kigget på klokken og konstateret at det er efter kl. 21, så i stedet for at lave min normale espresso latté, fik jeg en anledning til at smage på iskaffe lattén.
 

Den er både sød og stærk på en gang, men sådan skal en iskaffe vist være. Stærk nok til at man kan smage det er kaffe og sød så man kan holde ud at drikke den kold. Normalt ville jeg nok lave min egen iskaffe.  Espresso, isterninger, lidt mælk, stevia og vanilje og skal det være luksusudgaven, skal der også en skefuld vaniljeis i... Mums. 

Tidligere i dag drak jeg smoothie på altanen, men mon ikke der bliver anledning til at lave en iskaffe en anden dag, nu hvor sommeren endelig ser ud til at være vendt tilbage for en stund?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar