tirsdag den 2. juli 2013

Søndagens bagagerumsmarked og farmors blomster

I søndags var der endnu et bagagerumsmarked på Dyrskuepladsen. Jeg skulle til min farmors fødselsdag, så jeg havde ikke så meget tid, men jeg nåede lige akkurat omkring alle boderne der ud og det lykkedes mig da også at finde lidt.

Den orange kagedåse er virkelig dekorativ. Jeg har en mindre kaffedåse i samme serie, blot med blåt print. At dåsen har både buler og skrammer generer mig ikke. Nej, det signalerer bare charme, hvis du spørger mig. Den gule IRA kaffedåse købte jeg til 10 kr.Jeg ved ikke helt hvor køn den er, men jeg kunne sagtens se den for mig, med en grøn og struttende krydderurt i køkkenet. Den yndige sukkerstrø fik jeg for 5kr. Til sidst fandt jeg en stor bordskåner med cowry skaller. Nu havde jeg jo lige købt en del halskæder med skallerne i København, så jeg manglede ikke længere skallerne, men da bordskåneren var så yndig, købte jeg den med alligevel, i tilfælde af, at jeg en dag måske kunne få lyst til at lege lidt mere med cowry skaller og eks. lave en halskæde. Men ind til videre, kan den få lov til at pynte i mit køkken.

Kl. 14:45 blev jeg hentet af mine forældre og vi kørte ud til min farmor, for at fejre hendes fødselsdag. Hendes Alzheimers gør, at hun ikke længere selv kan finde ud af at handle ind til gæster eller invitere folk. Derfor inviterede vi os selv og sørgede for at medbringe både boller, kage og kakao selv, som dog var aftalt og betalt af farmor forinden. Jeg gav farmor en af mine flittig Lise aflæggere. Min vindueskarm er jo fuld af Flittig Liser, så jeg sørger for at forære dem væk, når de er store nok til at flytte hjemme fra. I dag har jeg sat endnu 2 aflæggere i vand, samt en aflægger af min "slå til potten maren." Farmor har en masse fine nelliker i hendes altankasse, så da jeg sagde de var fine og duftede godt, sagde hun at jeg gerne måtte grave lidt op og tage med hjem til min egen altan. På den måde byttede vi blomster. Da jeg kom hjem, plantede jeg dem ud i en altankasse og nu står de og dufter herligt på min egen altan.


Efter fødselsdagen kørte jeg med mine forældre hjem. Jeg fik en pose jord fra haven med hjem, samt lidt lilla geranier, som de havde fået med hjem fra min moster dagen før. Egentlig er det en staude. som burde plantes direkte i en have, men jeg har alligevel forsøgt mig med at plante den i en trækasse. Med lidt held kan det gå, ellers er mine Tagetes snart blomster-bærende og klar til at blive plantet ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar