søndag den 14. juli 2013

Mit københavnerskab er endelig kommet op!

I formiddags kom min far forbi med sin boremaskine under armen. Endelig var der tid til at få hængt mit københavnerskab op ude i køkkenet. Da væggen det skulle hænge på, er en meget tynd væg, skal man passe meget på, at man ikke bore helt i gennem væggen og ind til mit soveværelse, hvilket er sket før. Derfor skulle vi finde de rigtige skruer, som både kunne holde og som ikke var for lange. Og da vi jo ved en tidligere lejlighed havde erfaret at muren er tynd, blev der også sat tape omkring boret på boremaskinen, som fungerede som en målepind. Min far bander og svovler altid over de betonvægge jeg er omringet af, når vi skal bore noget op. Han borer, jeg dirigerer og hjælper til med at holde. Også denne gang lykkedes det til sidst.




Da jeg havde 2 svævehylder hængende på væggen før, kom nogle af de gamle huller med rawlplugs til syne, men det havde jeg råd for. Jeg har nemlig i mange år haft den røde Gepo5000 køkkenvægt til at ligge i et skab. Jeg købte den fordi den var dekorativ og billig, men jeg tror da nok at den virker. Den hænger lidt højt, men den hænger der for at dække over de gamle huller.



På den anden side af skabet, fik mit ur en lille plads og så var hullerne der også skjulte. Nu skal jeg så i gang med endnu en stor oprydning i køkkenet, så der kommer lidt mere luft omkring mit komfur. Jeg synes i hvert tilfælde godt, at jeg kan mærke, at skabet fylder mindre på væggen, end mine to svævehylder gjorde førhen. Dette er et gammelt billede, helt tilbage fra da jeg lige var flyttet ind. Jeg har taget et par før billeder, men ved ikke hvor de er på nuværende tidspunkt, så i må nøjes med det her.

 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar