fredag den 12. juli 2013

En af de bedste sommerdage


I dag har det været varmt stort set hele dagen. I morges lå der en tyk tåge over det hele, så jeg vidste at der var potentiale for en varm og solrig dag. Efter arbejdet nåede jeg lige en tur ind i genbrugsbutikken, som ligger der hvor jeg skifter bus. Jeg var egentlig  på vej ud af butikken uden at have købt noget, da jeg pludselig fik øje på et par sjove solbriller i en lille kurv. De var tilpas skøre, sjove, pæne, kitch og billige, til at jeg gerne ville eje dem. Så for 15 kr. erhvervede jeg mig et par retro solbriller. Jeg har ikke rigtig gået med solbriller denne sommer, da mine yndlings solbriller, købt i Tiger for et par år siden, er gået i stykker. Men nu vil jeg se om jeg kan huske at bruge dem her. Jeg er udmærket klar over at folk stirre en ekstra gang, når man kommer gående med sjov sommerfrisure, skøre solbriller, underlige høretelefoner og et lille smil på læben. Smilet skyldes at jeg stadig er ved at høre "Fifty Shades" lydbogen, eller dvs. jeg er halvvejs med den sidste af de tre.


Jeg hoppede på altanen med det samme og  tog min mini notebook med der ud.
Det er min rejse computer og det er altså lidt underligt at tænke på, at jeg ikke skal til udlandet denne sommer. Der er dage hvor jeg tænker at det kan gå hen og blive en kedelig sommer uden nogen planer, men så er der også dage hvor jeg tænker, at jeg sagtens kan nyde en sommer her hjemme. Jeg bor i en storby, så en shoppingtur kan man da godt kalde for en feriebegivenhed, i sær når jeg sjældent har tid til at shoppe, men er der noget at sige til, at jeg hellere vil bruge en time på min altan, end på at vandre rundt i midtbyen blandt de mange turister?


Da jeg havde været hjemme på et 2 timers pit stop inden zumba, tog jeg min nye flamingobluse på og drog afsted uden jakke, velvidende om, at der kunne være koldt når jeg skulle hjem senere på aftenen. Jeg vurderede at jeg i så fald måtte bruge min zumba sportsjakke, som jeg altid har i tasken.
Jeg fik ikke brug for den. Da jeg landede hjemme igen kl. 20:30 var der stadig 25 grader på altanen og mine blomster nyder det! Jeg satte mig der ud og begyndte at pille mine fletninger ud. Jeg skal nemlig klippes i morgen. Det er 7 mdr. siden jeg sidst blev klippet, så mine spidser trænger!!




 
 
 
 
 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar