søndag den 14. juli 2013

Ribs og selvforkælelse

Hvor var det skønt at få klippet de slidte spidser af i går. Jeg er ikke blevet klippet i 7 mdr. så det endte med en studsning på 5-6 cm. Mit hår ser noget kortere ud nu, men til gengæld også meget sundere, nu hvor de tyndslidte spidser er væk. Dejligt. Så kan det få lov at vokse i nogle mdr. endnu. Mit hår vokser ret godt, så jeg ved, at de 5 cm. nok skal vokse ud igen, i løbet af et par mdr.

I dag gik jeg ud til storcenteret.. Det blæste en del da jeg tog hjemme fra, så jeg tog min jakke på, men da jeg nåede storcenteret, var jeg nødt til at tage den af, da det blev for varmt. Allerede på parkeringspladsen kunne jeg mærke, at det var en af de dage, hvor der ikke ville være til at komme til der ude pga. turister. Derfor var jeg hurtigt inde og ude igen. Jeg skulle lige hente min bestilling fra Yves Rocher, som lå klar ude i døgnboxen.

Det er sjældent at jeg bestiller noget fra Yves Rocher, men de havde fået en ny serie, med en ny duft, som jeg havde bestilt og så var der tilbud på det fod peeling, som jeg bruger efter mit fodbad. Jeg elsker også deres bodywash som dufter af kaffe. Jeg fik et gratis skålesæt, en fingerring og 2 armbånd, som var min fødselsdagsgave fra dem.



Da jeg kom hjem, satte jeg mine madvarer i køleskabet, fandt en skål og gik hen til de ribsbuske vi har i gårdene her hvor jeg bor. Jeg har plukket ribs hver sommer. Der plejer ikke at være andre end mig, som gør det, men sidste år blev jeg spurgt om hvilke bær det var jeg plukkede, så nu er der flere der ved det, så der er flere der plukker dem. Jeg kunne også se, at der havde været andre i bærbuskene før mig. For nogle dage siden så jeg et par drenge plukke nogle fra en anden bærbusk, men jeg håber der er flere tilbage på den busk, så jeg kan nå at få plukket nogle flere.

Jeg har jo fundet ud af, at de er nemme at fryse og bruge til smoothie. 332 g. ribs fik jeg plukket. Jeg skyllede dem og tog en lille skålfuld fra,  inden jeg puttede dem i fryseren. jeg tog en portion rysteribs - ribs skyllet i vand, strøet med en lille smule stevia. De var meget sure, men sådan skal ribs jo være, så det var fint.

Efter jeg havde plukket ribsene, lagde jeg mig ud på altanen, i håb om at nyde solen, men der blæste så meget, at det ikke blev til andet end en smule total afslapning.
Mit gamle vattæppe er blevet så porøs, at betrækket smuldrede, da jeg lagde det ned i bunden af altanen, men det kan sagtens bruges til at ligge med, der ude. Dog blev det blev så koldt der ude, at jeg overvejede at hente et tæppe til at have over mig, men jeg gik jeg ind i stedet for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar