mandag den 15. juli 2013

Dårlig dag afsluttet med zumba og tomatsuppe!

I dag var første "ferie ramte" dag på arbejdet... Og ikke nok med at vi var ferie ramte, ja, så endte jeg med at være den eneste på jobbet, da en anden kollega var syg. Nå, men der var jo ikke andet at gøre, end at starte et sted og se hvor man ender på fredag. En ting er sikkert, jeg kan ikke nå det hele, men det lykkedes mig alligevel at nå en del. Da jeg endelig havde fri, måtte jeg gå den sædvanlige lange rute på ca. 15 min. for at komme med en bus. Ja, for Nordjyllandstrafikselskab har som sædvanlig valgt at nedlægge de ruter, som førhen lå med et kvarters mellemrum, så jeg nu må gå et helt andet sted hen, for at hoppe på en anden linie. Så kommer jeg da trods alt videre i teksten 10 min. før og føler ikke jeg har spildt 30 min. på at vente på en bus.. Men kun 18 minutter... SUK! Jeg synes det er utroligt, at NT tager sådan en hensyn til skoleelever... Jeg mener, det må da kun være fordi skoleeleverne ikke skal fragtes frem og tilbage, at de har valgt at nedlægge visse ruter. De af os, som må pendle til og fra arbejde hver dag, også om sommeren, er de åbenbart så lige glade med, at vi må vente længe på den næste bus. Derfor fandt jeg den eneste løsning... At gå 2 km. til et andet busstoppested, med en anden busrute. Tak for dårlig service NT.

Ja, i dag var bare ikke en af mine dage. Da bussen endelig kom, var den fyldt med folk, som havde været i svømmehallen. Nu havde jeg lige vænnet mig til, at de føromtalte skoleelever ikke fylder så meget i bussen længere, men i dag var den fuld af feriefejrende svømmeentusiaster. Jeg måtte sidde på et af klapsæderne i midten af bussen. 500 m. længere nede af vejen måtte jeg så rejse mig, for at lave plads til en barnevogn. Typisk! Pyt. Jeg vidste at jeg skulle til zumba senere og så plejer jeg at glemme alt om dårligt humør. Som sagt, så gjort!

Hjemme igen, efter zumba, var det tid til at lave aftensmad. Jeg har stadigvæk køleskabet fuld af cherrytomater, da jeg jo fandt ud af, at de virker godt, hvis man ville tabe sig. Jeg var bare kørt træt i at spise cherrytomater, så de havnede i køleskabet.. Men da jeg kom hjem fra zumba, skar jeg 500g. cherrytomater i både, grovhakkede et løg, puttede 3 hele (mini) hvidløg, 1/4 blomkål, 2 store håndfulde spinat, 2 x dobbelte Maggi terninger (4 små terninger i alt), en skefuld olie og 2 tsk. salt i min suppemaskine, sammen med en liter vand. Trykkede på knappen og gik i bad. 25 min. senere var tomatsuppen færdig. Det er første gang jeg har blandet tomat, blomkål, hvidløg og spinat sammen, men det smagte fantastisk!


Jeg tog simpelthen hvad jeg lige havde i køleskabet og det virkede. Har man ikke en Soup and Co. suppemaskine, vil jeg gå ud fra, at man opnår samme resultat ved at koge alle ingredienserne og blender suppen til sidst... Uden blender, kan man vælge at skære grøntsagerne i mindre stykker.

Jeg fik ca. 1,8 liter tomatsuppe ud af det, så jeg hældte resten på en plastickande og satte den i køleskabet. 
I sidste uge købte jeg sorte beluga linser, som jeg tror jeg vil prøve at putte i suppen i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar