søndag den 28. juli 2013

Herlig fødselsdag med zumba, genbrug og familie

Zumba, genbrug og familie... Det er tre af de ingredienser der altid kan få mig i godt humør. Derfor blev min fødselsdag også en rigtig god dag!

I går havde jeg et par veninder på fødselsdagsvisit og der var blevet ønsket sunde snacks... Nye gulerødder, agurkestave, cherrytomater, vindruer, blåbær, mandler og jordbær... Alle kunne snackes med Kims Holiday dip - det krævede kun en tanke, et forsøg og ja, så kunne alt pludselig dippes. Mums! Til sidst blev det sunde dog for meget, så vi endte med at gå i Aldi og købe chips.


Da mine veninder var taget hjem, skulle jeg lave bolledej, bage cupcakes, dække bord og pakke zumba taske. Jeg har aldrig haft så mange folk samlet i min lejlighed før, så der var meget at se til og jeg ville gerne forberede så meget, som muligt, inden jeg gik i seng. Først plukkede jeg dog de ribs, som inspirerede mig til mine cupcakes.

Jeg satte vækkeuret til kl. 7 i morges. Normalt står jeg op kl. 7:45 om søndagen, så det gjorde ikke så meget, at jeg måtte stå op lidt tidligere. Jeg fik bagt et hold boller, formet endnu et hold boller, pisket cupcake topping og så var det tid til at tage til zumba. Jeg er jo ret vild med zumba og jeg mener faktisk, at jeg i alle de tre år jeg har gået til zumba, har været muligt, at jeg har været til zumba på min fødselsdag. Sidste år optrådte vi endda inde på Gammeltorv om formiddagen.
 
 
Efter zumba var det med at komme hurtig hjem, for jeg havde meget jeg skulle nå... Jeg bagte de sidste boller, pyntede lagkagerne. Som det sikkert ses, er jeg ikke pjattet med flødeskum, derfor valgte jeg at bruge Cupcake topping fra Dr. Oetker, blandet med rutebiler, til lagene i lagkagerne. Oven på dem lagde jeg så jordbær. Til toppen måtte der gerne havde været lidt mere flødeskum, men jeg havde ikke mere, så i stedet fik lagkagerne en masse bær. Jordbær, ribs og blåbær. Festligt så det ud og de smagte også meget godt, til at være nogle lagkager, jeg havde lavet på nærmest ingen tid. For jeg havde ikke meget til.
 


Da de vigtigste forberedelser var lavet,  måtte jeg skynde mig til Olsens Bagagerumsmarked på Dyrskuepladsen. Der var 50 min. til gæsterne skulle kommer, så jeg havde travlt. Halvdelen af familien mødte jeg da også til bagagerumsmarkedet, for sådan et kan man ikke lade gå forbi, i min familie. Og måske var det fordi jeg havde fødselsdag, at jeg var heldig. For 20 kr. fandt jeg den røde dåse med hvide striber. Jeg har en maget til i blå og har sukket efter den røde længe, så jeg var glad. Den har indeholdt Marianne bolcher og stammer fra Finland, nøjagtig som den blå jeg har. Jeg har set dem i retro butikker til 100 kr., så jeg var glad, da damen sagde 20 kr. Og nå ja, så er rød jo min yndlingsfarve. 

Jeg gik lidt hurtigt i gennem pladsen og fandt ikke mere. I stedet skyndte jeg mig hjem og satte kaffe over. 10 min. efter kom gæsterne. Det var første gange mine onkler og tanter havde været i min lejlighed og jeg tror det fik et chok over hvor mange ting jeg har... Alle steder! Da chokket havde lagt sig, begyndte de at ligge mærke til de mange sjove ting jeg har. Og ja, det er jo derfor jeg selv kalder min lejlighed for et museum. Jeg har mange ting. Mange af tingene kan jeg fortælle dem hvad er, hvor de stammer fra, hvem der har produceret dem og ikke mindst, hvad folk sælger tingene for nu og hvor lidt jeg selv har betalt for dem. Jo, der er ingen tvivl. Jeg er en samler og hygger mig gevaldigt med det.

Det var første gang jeg havde 2 plader i mit teaktræs spisebord. Vi kunne lige sidde 12 omkring det, så det var fint. Meget plads var der ikke, men det gik. Nu er gæsterne taget hjem, den ene plade pillet af bordet og halvdelen af opvasken er taget. Roen har mildest talt lagt sig oven på en super hyggelig dag, hvor solen har tittet sporadisk frem gennem skyerne.



Den ene af mine gaver blev hængt op med det samme. Jeg har allerede en køkkenrulleholder i køkkenet, men jeg kunne lige se det praktiske i, at få den hængt op ude i min gang. Jeg har sarte øjne, som ofte løber i vand, når jeg er ude i skarp sol, eller vind. Derfor er det sidste jeg gør, som regel at skynde mig ud i køkkenet og rive et stykke køkkenrulle af, inden jeg suser ud af døren. Nu kan jeg faktisk rive et stykke af, på vej ud af døren. Så smart! Og ja, mig og min tante har begge en svaghed for rød, så den var skam købt specielt til mig. Rød og retro, så er det svært at ramme forkert.
  
  
Resten af gaverne må jeg få styr på i løbet af ugen. Heldigvis havde jeg nået at sige, at jeg ikke har specielt meget plads til.... ting, så de fleste af dem, kan vist sættes i banken.
 
 

Nu er solen gået ned og jeg må hellere komme i seng, for i morgen er det op kl. 5:00 igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar