mandag den 9. september 2013

Regndans!

Ja, så kan det vist ikke skjules mere. Det er blevet efterår. Det har stort set regnet hele dagen. Jeg kan se på flere blogs, at regnvejret giver en oplagt chance til at bage, drikke te og ligge under tæpper. Det lyder super hyggeligt, men det får jeg vist ikke tid til før weekenden. Denne uge skal den nemlig have en ekstra skalle med træningen. Vi kunne jo også bare kalde det regndans... Ikke fordi jeg skal, men fordi jeg kan og fordi jeg har lyst til det. Endelig ser det nemlig ud til, at jeg kan få et nogenlunde program lagt for ugen. Mit salsa Freestyle (fitness) har stået stand by i en måned, da vores instruktør skulle opereres. Der kommer stadig til at gå mindst en måned uden mine 2 timers salsa om ugen. Oven i det, har min zumba instruktør haft ferie, som har bevirket, at der ikke har været så meget zumba på programmet som før, Men nu starter alle zumba holdene op igen og et nyt dansehold er kommet til byen. Afro power dance. Det glæder jeg mig til at opleve. Jeg har beskæftiget mig en lille smule med det, da jeg tidligere gik til latin mix hos en instruktør, som havde en forkærlighed for det afrikanske. Jeg elsker afrikansk musik, så jeg har savnet det i et år. Dvs. jeg har ikke savnet musikken, for jeg hører afrikansk musik hver dag. Jeg elsker de rytmer, som er så meget anderledes end al anden musik. Og jo, jeg kan da også godt finde på at danse til det for sjov der hjemme, men jeg savner at lære nogle afrikanske dansetrin, så det er så dejligt, at afro power dance endelig er kommet til Aalborg!

Jeg fik lige lyst til at dele denne video med jer. Det er starten fra et danse show/ musical, som hedder "Out of Africa - the Magic of Kenya." I starten viser de, via dans, hvordan vi mennesker stammer fra aberne... I Kenya (leger vi til). Jeg var selv inde at se showet, da de var i Aalborg i december sidste år. Deres sange og danse var så gennemførte, at man ikke kunne lade være med at blive rørt. på trods af, at man ikke forstod hvad de sang. Måske har de ret? Måske stammer vi alle fra Afrika, who knows? Manden bag projektet solgte dvd'er i pausen og jeg købte den selvfølgelig. Jeg syntes nemlig, at det var et så unikt show, at jeg var nødt til at eje det, så jeg kunne dele det med andre. I må nøjes med de ca. 10 min. jeg kunne finde på youtube.
 
 
Da jeg kom hjem fra zumba i dag, tænkte jeg at jeg hellere måtte forevige mine dobbeltblomstrede Flittigliser ude i min vinkasse på reposen, inden efteråret tager livet af dem. Så flotte som de står nu, er det næsten ikke til at forstår, at de er i fare for at visne. Jeg holder øje med dem, lige som jeg gør med de 4-5 andre på altanen.


Jeg kommer til at drukne i Flittigliser, når de en dag skal hives ind fra altanen, men jeg må i så fald forære nogle flere af dem væk. Jeg skal se om jeg kan finde en større potte til "moder planten," som jeg har stående inde. Den har fået gule blade og er ikke så flot som den har været, så jeg mistænker lidt, at den har brug for en større potte at sprede sine rødder i. Heldigvis vokser den stadig flittigt, så den skal nok bliver flot igen. Den er  jo trods altsnart to år og jeg har nok lavet ca. 15 aflæggere af den, så lidt pjusket må den jo komme til at se ud. Faktisk ser de blomster som har stået ude i sommers, meget bedre ud, men jeg er ikke turdet stille min store plante udenfor, da jeg ikke vidste hvordan den ville reagere, men jeg tror den ville have haft  godt af det. Hvis jeg finder en større potte, kan det være, at den kan nå at få en chance på altanen i et par dage. Jeg er bare bange for, at det ikke bliver til at finde en potte, som er stor nok. Jeg synes kun, at jeg har set store terrakotta potter og sådan nogle vil jeg altså ikke  have ind i min stue, om end de pynter udendørs om efteråret.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar