søndag den 29. september 2013

Efterårsmarked og fødselsdag i genbrugsbutikker

Det er ikke så tit jeg har tit til at tage i de genbrugsbutikker, som ligger uden for Aalborg mere, da jeg ikke kan nå det efter arbejdstid og ikke har flere feriedage tilbage. Så da jeg så, at min yndlings genbrugsbutik "Kirkens Korshærs genbrug" holdt efterårsmarked i går, lørdag, var jeg ikke sen til at beslutte mig for at tage der over. Der var mange mennesker og ikke meget at komme efter. Der var 50 % og rigtig billige bøger. Derfor købte jeg lidt rejsebøger. De gamle rejsebøger købte jeg mest for de sjove retro forsider. Bogen om Paris kunne ikke være mere velkommen, da jeg netop har bestilt en rejse til Paris i december. Den grønne bog er en engelsk børnebog om venner med nogle fine billeder i. Den røde er "Livskunstens Almanak" om kunsten at leve vel.

  
Jeg kunne ikke stå for det sjove grøntsags fad i fajance og den lille urtepotte var sjovere end de traditionelle fra Ikea, så derfor kom den også med hjem.

  
Lidt julesager blev det også til. En lille lysedug og en gammel udgave af min yndlingsjulebog om nissernes jul. Jeg elsker de sjove illustrationer af dyr og nisser og der er altså noget lidt mere særligt over en gammel slidt bog, frem for min egen paperback udgave. Derfor kom den med hjem, på trods af det manglende ryg.

 
En time senere tog jeg ind til centrum, hvor Butik 21 Retro Genbrug havde inviteret alle til 1 års fødselsdag med retro kagebord, the, kaffe og Jolly Cola. Det var en rigtig fint kagebord de havde stillet an med og når man gik rundt i butikken, sad der folk og drak kaffe og spiste kage i de hyggelige kroge rundt omkring. Jeg tog selv en kop kaffe og et stykke citron kage med til et lille bord, hvor jeg sad blandt stikkontakter og andet godt retro.

  
 

Jeg købte et glaslåg, som jeg har manglet til en krukke længe. I anledningen af deres fødselsdag havde de kopieret Pippi Langstrømpe og gav gaver til kunderne. Sikke en sød retro tanke! I gaven var der en fin blyant, som kan plantes efter brug og så skulle der spire en fin Timian op. Set det er moderne genbrug. Fra blyant til krydderurt.

  

Da jeg kom hjem, fandt jeg ud af, at glaslåget ganske vist passede til min krukke (Original Rührfix). Men efter en søgning på Google, opdagede jeg, at min fine krukke i virkeligheden er beregnet til at piske mayonaise i. I sin tid har der siddet et låg med piskekroge på. Jeg synes nu at den fine glaskrukke egner sig fint som opbevaringskrukke, frem for mayonaise krukke.
 

Jeg benyttede lejligheden til at tage lidt billeder i butikken med telefonen.

 
 




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar