onsdag den 18. september 2013

Ikea og Metro på en tirsdag eftermiddag.

I dag havde jeg ingen planer efter arbejdet, så jeg tog en tur i Metro og Ikea. De havde ikke det jeg var på udkig efter hos Metro, men da jeg ikke havde andet at lave, gik jeg rundt og kiggede på hylderne, for at se om der var andre spændende ting. I bage sektionen fandt jeg frysetørret frugt fra Svansø. Siden Søstrene Greene begyndte at sælge mandler med chokolade og lakrids og Tiger begyndte at sælge lakridspulver, har jeg gået og ventet på, at butikkerne også skulle begynde at sælge hindbærpulver, så man selv kunne lave mandler i Summerbird stil, med chokolade og hindbærpulver. Jeg har set, at man i Salling kan købe hindbærpulver, men prisen er ret høj. Jeg købte et bæger med frysetørret hindbær i Metro i dag. Jeg forestiller mig, at hvis jeg putter det i en frysepose, kan jeg knuse det med en kagerulle og få det lavet som pulver. Det må jeg prøve en dag.
 
 
Jeg var på udkig efter sortkål, som skulle egner sig særlig godt til at juice. De havde det ikke, men i stedet for, købte jeg en pose frisk grønkål med hjem.


Jeg forestiller mig, at jeg også kan lave suppe på noget af det. Det er blevet suppevejr. Det regner pletvis i disse dage og selv om solen også kigger frem, kan vi ikke komme ud over, at de mange skyer kigger faretruende på, det meste af dagen. Her er et billede jeg tog, da jeg var på vej hjem i går aftes. Aftenhimmelen stod så fint i kontrast med det gule hus.

  
Da Metro ligger lige ved siden af Ikea, gik jeg også en tur der ind. Jeg skulle ikke have noget, men tænkte at jeg måske kunne blive inspireret. Da jeg nåede deres nye gave - dekoration område blev jeg glad. Der var gavepapir, gavemærker, manillamærker, notesbøger, papirbolde mm. i forskellige farver.

 


Jeg har i forvejen en kæmpe samling af gavepapir og prøve på at lade være med at købe mere, så det eneste jeg købte var nogle fine gave stickers.
 
  
Jeg kom næsten helt i julestemning, da jeg så alle de fine gave-dekorationsting, de havde på hylderne. Derfor var jeg også lige ved at lade mig lokke, til at købe dette fine rødstribede gavepapir, som stod i deres andet hjørne med gavepapir, henne ved kasserne. Heldigvis stod der ingen pris på, så jeg lod det stå.
 
  
Lidt julestemning var der altså også i ramme og lysafdelingen, hvor der var linet op i "Rødhætte og ulven" stil.


Hjemme igen lå der to blade i postkassen.
 

Jeg troede jeg skulle hygge mig med dem, men faldt i søvn i sofaen. Det må man godt, har jeg hørt. En morfar om aftenen er en god ting, for folk som ellers har for vane at gå alt for sent i seng. Det er sjældent jeg når meget mere end 5 timers søvn om natten, så jeg er faktisk glad, hver gang jeg når at falde i søvn på sofaen. I dag er jeg lidt træt af, at jeg ikke fik set i de nye blade, men det får jeg heldigvis tid til i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar