lørdag den 14. september 2013

Nye retro gardiner og andre gode sager

I dag var jeg det kræmmermarked og bagagerumsmarked i Vadum. "Alt godt  til dit slot." Normalt holdes dette arrangement ved Gallerie Provence, men i år blev det holdt I og uden for Vadum hallen. Jeg var noget skuffet. Før hen har jeg fundet mange gode ting, men i år var der ikke meget at komme efter. Der var såmænd mange ting, men ikke noget jeg lige stod og kunne bruge. Dog endte jeg med at købe en Mac Foundation pensel og et metal kors i antikt look. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg samler på mange kuriøse ting og en af dem er religiøse symboler. I sær Jesus figurer. Korset har jeg hængt op over mit tv, så man nu kan man for alvor kalde mit tv for mit hus alter.
 
 
Da vi kørte der fra, så vi at genbrugsbutikken om hjørnet havde åbent og hvilket held. Jeg fik købt nogle rigtig fine ting. Det første jeg fandt var "Prikker i luften." Jeg er ikke sikker på om det er det helt korrekte navn, men jeg mener at have hørt dem omtalt som det før. Jeg har allerede en lille samling af dem, men det er længe siden jeg sidst har fundet en, så den blev købt med det samme. Faktisk mener jeg også, at der var en med i "Spies & Glistrup" filmen. Den er lavet af Scandia Design - Hellerup.

 

 
På øverste etage i butikken fandt jeg nogle søde gardiner. Så sent som i går, bestemte jeg mig for, at jeg gerne ville finde nogle gardiner til mit soveværelse. Det gardin som jeg har i soveværelset er et, som jeg selv har lavet af stof fra Jysk. Jeg Så de store gardinstykker og tænkte, at det kunne blive nogle hyggelige gardiner i mit røde soveværelse. Jeg fandt også en sjov kalender for stjernetegn. Jeg er selv løve, men i sær jomfruens tegning synes jeg er ret sød. Min passion for cowry skaller fik mig til at købe en bælte til 5 kr. og jeg kunne heller ikke lade Georg Jensen kniven til 1kr. ligge.


Da jeg kom hjem måtte jeg simpelthen se, hvordan det nye gardin ville se ud i soveværelset. Gardinerne var så store, at en sektion er mere end rigeligt til mit lille soveværelsesvindue. Men så fik jeg en idé. Gardinerne var så store, at den anden sektion kan bruges som sengetæppe og jeg synes det ser så godt ud. Selv fra gaden ser det hyggeligt ud og jeg er sikker på at mine genboer også vil give mig ret i, at det er et pænere gardin, end det jeg havde oppe før. Dog er det ikke et mørkt gardin, så til foråret, når det igen begynder at bliver lyst ved 4-tiden om morgenen, ja så kan det godt være jeg skal finde på noget, for at lave det lidt mørkere, men ind til da, vil jeg nyde det som det er. Jeg hang gardinet op som et stort gardin, men det mest idéelle vil være at dele det op i to stykker, så ved lejlighed må jeg tage det ned, klippe i to stykker og sy kanterne til. Et lille projekt, men ikke før jeg får lyst. Lige nu hænger det fint, som det er.




Jeg tror simpelthen at det er det fine gardin, som fik mig til at tænke på Ove Sprogøes sang "Man kan vel ikke gøre for at man har charme." For charme har mine nye gardiner med garanti! Men faktisk er det nok mest fordi, at sangen blev brugt til at beskrive Simon Spies i "Spies & Glistrup" filmen.
 
 
I de sidste par dage har jeg gået og tænkt over, hvordan jeg kunne finde plads til at stille nogle af mine fine ting frem. I sær mine to Kamma Svensson kagedåser. Her til aften har jeg fået en idé. Jeg har bestemt mig for at flytte rundt med indholdet på tre af mine hylder (reoler). Nu har jeg en plan og så er det bare med at gå i gang. Jeg er så spændt på at se resultatet, så selv om det er lørdag aften, må jeg vist hellere gå i gang med det samme. Sæt i gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar