mandag den 16. september 2013

Genbrugstur til Frederikshavn

Jeg har fri i dag og det er den sidste hverdag jeg kan benytte til en gratis togtur med dsb. Derfor havde jeg tænkt mig, at tage så langt nord på jeg kunne komme, med det gratis tilbud fra dsb og jeg har derfor været en tur i Frederikshavn i dag.

Jeg havde ikke planlagt noget, før sent i går aftes. Jeg syntes det var svært at lave research denne gang. Jeg fik skrevet en liste med genbrugsbutikker og adresser ned. Åbningstiderne måtte jeg droppe at finde, til de fleste af butikkerne. Inden heg gik i seng, tjekkede hvilket tog jeg skulle tage med i morges og hvornår jeg skulle tage hjem igen. I toget lagde jeg min rute for turen og den kom til at holde stik, lige bortset fra de butikker, som slet ikke fandtes.

Som altid var det kraks gps, som viste vejen. Først var jeg i en lille Røde Kors butik, som kun solgte tøj. Det er ikke tøj jeg jagter, når jeg er rundt i genbrugsbutikkerne, så jeg var hurtigt ude igen. Lidt længere nede ad vejen lå Danmissions "Genbrugsland." Der fandt jeg nogle sjove gardiner med grønt mønster, en teske, et salatbestik og en bordskåner.


Det var ikke fordi det var særlig meget, men jeg var glad for at have fundet en større genbrugsbutik.


Næste stop på ruten viste sig at være en fuser, men så tog jeg bare den næste på ruten. Jeg syntes jeg gik i en uendelighed og kunne godt fornemme, at jeg var på vej væk fra centrum. Jeg kom forbi deres stadion og skulle faktisk meget længere ud end det.
 

På vej til Kirkens Korshær, fandt jeg Blå Kors, som jeg egentlig havde planlagt til senere, men jeg gik der ind. Det var igen en stor butik, men faktisk havde de ikke alverden. 2 knive og et dynebetræk. Jeg købte for nyligt et dynebetræk magen til, blot i lyselilla. Nu kan jeg så danne et par med et lyserødt og et lyselilla.


Efter Blå Kors gik jeg efter Kirkens Korshær. Den første adresse jeg havde skrevet ned, var tom. Heldigvis fandt jeg den på den anden adresse. Desværre var der absolut intet. Det skulle da lige have været disse finske arabia tallerkener, som jeg lod stå.
 


Jeg fornemmede at jeg var langt væk fra centrum og togstationen. Derfor var jeg begyndt at kalkullere med, at jeg måtte udskyde hjemturen med en time. Men da jeg pludselig stod for an sidste stop på ruten, med 20 min. Til togafgang, satfe jeg i stedet tempo op. Jeg nåede ind i den lille Dan Mission butik, kiggede mig omkring og var så ude igen på 3 min.

Jeg kuggede på gps'en og satte tempo på. I mellemtiden var det også begyndt at smådryppe, så da jeg sad i togeg 10 min. Før afgang, var jeg vældig tilfreds.

Jeg fik ikke købt en masse og jeg fik heller ikke set butikkerne i gågaden. Men jeg fik set det jeg skulle. Nu er jeg hjemme i god nok tid til at tage til zumba om lidt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar