lørdag den 14. september 2013

Beer Walk i Aalborg

I går skulle jeg med firmaet på et sensommer arrangement. Vi skulle på Beer Walk i Aalborg centrum, efterfulgt af spisning på restaurent "Flammen."

Der er 6 barer i Aalborg, som deltager i "Beerwalk," men vi nåede desværre kun til to af dem, da de fleste i selskabet vist ikke gad gå den lille tur rundt u centrum. Lidt ærgerligt, da jeg gerne ville have været rundt og se nogle steder, som jeg aldrig har været før. I kan læse mere om beerwalk her.

For 100 kr. køber man et lille glas på 15 cl. Glasset kommer i en æske, som også indeholder en lille brochure om de 6 steder på ruten samt et ark med 6 vouchers (gavekort), som hver indløser 15 cl. øl i det medfølgende glas.

Jeg er ikke den store øldrikker, så 15 cl. øl var en passende mængde øl for mig. Jeg nåede ikke igennem alle 6 vouchers, men fik smagt 4 øl. John Bull, Hoegaarden, Guiness og Paulaner. Vi nåede kun på  John Bull og Irish House. Jeg tog glasset med hjem og gemte de sidste 2 vouchers. Måske kan jeg lokke en veninde til at tage forbi et af stederne på ruten en dag.
 
 
  

Alle mennesker har snakket om "Flammen," da det er den nyeste restaurant i byen. Det ser da også hyggeligt ud udenfor, med fakler og kurve med grøntsager ved indgangen. Men jeg blev lidt skuffet. Måske var det fordi vi var et stort selskab, som blev placeret i et fjernt hjørne. Jeg synes ikke det var hyggeligt. Jeg synes det var en masse larm, på trods af, at de havde gjort en del for at lydisolere. Maden var til gengæld god. Jeg nåede at smage kænguru, farseret vildsvin, pulled pork og Ølgryde. De sidste to kunne jeg ikke spise mig i gennem, men jeg fik da smagt dem. De have et kæmpe  udvalg af salat og tilbehør, men jeg synes nu godt at skålene med selve salaten i måtte have været noget større, da det føles lidt dumt at stå med en stor ske i en lille skål og forsøge at fiske det småtskåret salat op. Men det lykkedes mig. Jeg drak en  stor cola zero til maden, så jeg endte da også med at få mavepine inden desserten. Der var så skummel belysning i restauranten, at jeg måtte opgive at tage billeder af maden. Takket været billedredigering har jeg alligevel fået disse to billeder gjort nogenlunde brugbare.
 

  
Jeg tog bussen hjem kl. 22:20 og gik direkte i seng. Sådan gik min fredag d. 13.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar