mandag den 6. maj 2013

Zumba, solskin og smoothie

Det blev "arme søndag" i går. Jeg havde forventet at vågne op med tunge arme, efter at have båret sten, det meste af lørdagen. Men det eneste jeg mærkede til mine arme, var det lille blå mærke jeg erhvervede mig, som startede ud som et ømt punkt på armen, for så at blive blåligt, til igen at blive grønligt. Pyt.


Når man tænke på det hårde arbejde vi udførte, er jeg sluppet billigt. Jeg kunne sagtens mærke, at jeg også havde brugt lår og mavemusklerne. Det hele blev strammet op i løbet af de to Zumba timer, søndag formiddag.

Solen har rigtig været fremme, de sidste par dage. Jeg vågner tidligere end mit vækkeur nu, da solen brager ind af mit soveværelsesvindue ved 6-tiden. I søndags var morgenlyset i mit køkken så fint, at jeg lige ville forevige min udsigt.


Jeg glæder mig til at se træet, når alle blomsterne er sprunget ud. Måske er det allerede i morgen. Det er så flot. Jeg savner dog træet med de lyserøde blomster, som står i gården, jeg boede i før. Jeg gik hurtigt forbi det i dag og kunne se, at det stod med de flotte lyserøde blomster. Jeg håber jeg kan nå at få taget et billede af blomsterne, inden de blæser væk. Da jeg har boet her i 17 år, ved jeg at de desværre ikke holder sig i mere end et par dage.

I dag har jeg haft utroligt ømme baller og lår. Jeg har lagt mærke til, at squats er blevet meget populær. Det er vist heller ikke forbigået vores zumba instruktør.. Hun finder den ene koreografi efter den anden, hvor squats indgår som hovedbestanddel. I Brasilien har de et fænomen, de kalder *The Brazilian Butt Lift" - det ved vores instruktør også og i går fik den ikke for lidt. Jeg har ømmet mig hele dagen, men vidste at jeg var nødt til at tage til zumba igen her til aften. Det er simpelthen med at holde sig i gang, når man først er startet. Jeg ved ikke om det skyldes varmen, men jeg bilder mig ind, at jeg får en dårligere kondi og dermed sværere ved at starte op, hvis jeg ikke træner i mere end to dage.

I morgen har jeg ikke noget på programmet, så der kan mine lår forhåbenligt få et tiltrængt hvilepause.

På vej til zumba i dag, havde jeg lige 5 min. til at stoppe op i centrum og nyde det fine springvand og de smukke sommerblomster.





Alkoholikerne som normalt hænger ud på bænkene på J. F. Kennedy Plads, men om det er solen, blomsterne eller springvandet, der havde jaget dem væk. Jeg skyndte mig at forevige de skønne blomster, den fine springvand og den lille souvenir alkoholikerne havde efterladt.


Selv bøgen er så småt sprunget ud i Aalborg. Jo, det begynder minsandten at lugte lidt af sommer.


Det er skønt at jeg med min nye Moulinex Soup Co kan lave en iskold smoothie på 1 minut. Isen knuses på 10 sekunder.





I morgen lover de bedre vejr end i dag. så jeg tror jeg vil forsøge mig med en ice coffee, når jeg kommer hjem fra arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar